آفتاب
پیش از "انفجار بمب" در مجمع عمومی؛

محمود عباس: الگوی مذاکره با اسرائیل باید تغییر کند

محمود عباس: الگوی مذاکره با اسرائیل باید تغییر کند

رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین در مقاله شدیداللحن که پیش از سخنرانی امروز (چهارشنبه) خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، منتشر کرد گفت: به دلیل آنکه مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی بارها شکست خورده است یک رویکرد چند جانبه جدید برای درگیری فلسطین با این رژیم لازم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این مقاله تاکید کرد: الگوی رویکرد جدید باید براساس نوع مذاکراتی که در مناطق بالکان، لیبی و ایران(برنامه هسته‌ای) انجام شد، باشد.

این اظهارات محمود عباس در حالی مطرح شده که در چند دور مذاکرات قبلی مربوط به درگیری فلسطین با اسرائیل، توافق صلحی به دست نیامده و محمود عباس، تمدید این مذاکرات را با شرایط فعلی رد کرده است.

وی در مقاله‌ای که در نشریه هافینگتون پست منتشر کرد، آورده است: باید فرایند صلح فلسطین چند جانبه و با مشارکت کشورهای مختلف باشد. این که به مدت سالیان متوالی یک الگوی یکسان برای این مذاکرات تحمیل شود کارآمد نخواهد بود زیرا اسرائیل قدرت اشغالگر است.

وی در ادامه نوشت: ما نمی‌توانیم مستقیما با قدرتی مذاکره کنیم که این سطح از کنترل را در اختیار دارد و یک چنین بی‌اعتنایی به حقوق و موجودیت مردم ما می‌کند.

رژیم صهیونیستی محمود عباس و یاسر عرفات رهبر قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین را به رد پیشنهادهای صلح اسرائیل و تحریک خشونت‌های بیشتر متهم می‌کند.

عباس در سرمقاله خود عنوان کرده "این اسرائیل است که با سوء‌نیت مذاکره می‌کند". وی در عین حال اسرائیل را به پاکسازی قومی آشکار متهم کرد.

مقام‌های اسرائیل هنوز درباره مقاله محمود عباس اظهارنظر نکرده‌اند. چنین اظهاراتی می‌تواند حاکی از عناوینی باشد که محمود عباس قصد دارد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره آنها حرف بزند.

وی تهدید کرده که در سخنرانی خود در اواخر امروز قصد دارد "یک بمب" در مجمع عمومی سازمان ملل منفجر کند.

برخی گمانه زنی کرده‌اند که به دلیل توسعه شهرک‌ سازی‌های اسرائیل احتمالا عباس روابط با اسرائیل را قطع اعلام می‌کند و یا سیاست‌های سرسختانه‌تری را در قبال این رژیم اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N976899

وبگردی