آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ریاض نسبت به پیگیری حقوق جان‌باختگان منا پیش‌دستی کند

ریاض نسبت به پیگیری حقوق جان‌باختگان منا پیش‌دستی کند

صفر نعیمی‌رز بی‌توجهی آل سعود در برقراری امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را عامل اصلی وقوع چنین فجایعی در حج امسال دانست و گفت: حکام کشور عربستان باید نسبت به پیگیری حقوق جان‌باختگان و مجروحان حادثه منا پیش‌دستی کنند.

صفر نعیمی‌رز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، فاجعه دل‌خراش و غم‌انگیز منا را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و عموم مسلمانان جهان تسلیت گفت و اظهار کرد: حادثه‌ای که در سرزمین منا برای حجاج پیش آمد یک حادثه معمولی نیست و ابعاد گسترده‌ای دارد، زیرا نشات گرفته از بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود و حکام کشور عربستان است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر حقوق تضییع شده حجاج ایرانی در جریان سقوط جرثقیل و حادثه منا هستند، افزود: از دولتمردان ایران درخواست داریم تا حق و حقوق جان‌باختگان و مجروحان ایرانی در عربستان را احقاق کنند. هرچند که این ضایعه عظمی از نظر مادی قابل جبران نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه آل سعود باید پاسخگوی قصور و کوتاهی‌های خود در جان‌باختن زائران خانه خدا باشند، خاطرنشان کرد:حکام کشور عربستان باید نسبت به پیگیری حقوق جان‌باختگان و مجروحان حادثه منا پیش‌دستی کنند و منتظر فشار ایران و سایر کشورهای درگیر در این حادثه خون‌بار نباشند.

نعیمی‌رز بی‌توجهی آل سعود در برقراری امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را عامل اصلی وقوع چنین فجایعی در حج امسال دانست و بیان کرد: عمدی بودن یا غیر عمد بودن فاجعه منا دلیلی روشن بر عدم توانایی آل سعود در اداره خانه خدا و اماکن متبرکه است لذا جوامع اسلامی باید فکری بیندیشند و برای اداره حرم امن الهی و مدینه منوره برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

کد N976683

وبگردی