آفتاب
نماینده قزوین خواستار شد

دولت حقوق جان‌باختگان و مجروحین حادثه منا را احقاق کند

دولت حقوق جان‌باختگان و مجروحین حادثه منا را احقاق کند

نماینده مردم قزوین در مجلس ضمن قدردانی از سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از دولت خواست نسبت به احقاق حقوق جان‌باختگان و مجروحین فاجعه منا اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود محمدی در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، اظهار کرد: از دولت می‌خواهم با جدیت نسبت به احقاق حقوق امت اسلامی به ویژه جان‌باختگان و مجروحین حادثه منا که نشانه آشکار بی‌لیاقتی، بی‌تدبیری و عدم کفایت رژیم سفاک آل سعود است با ایجاد همگرایی دیپلماتیک و اجماع بین کشورهای آسیب‌دیده بر اساس قواعد و الزامات بین‌المللی و موازین حقوقی و سیاسی تا حصول نتیجه اقدام کند.

وی افزود: از سخنان جامع و ارزشمند رئیس جمهور در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در تبیین مواضع کشورمان پیرامون صلح‌طلبی و تأکید بر ایجاد جبهه متحد مبارزه با افراط‌گرایی و تذکر به آمریکا برای پایان دادن سیاست‌های حمایت از خشونت، فرقه‌گرایی و افراط‌ گرایی صمیمانه تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل منطقه الموت و شهرستان آبیک خواستار پرداخت این خسارت‌ها توسط سازمان مدیریت شد.

وی تصریح کرد: عدم دریافت حقوق و هزینه‌های طاقت فرسا و سرسام‌آور زندگی کمر کارگران کم توقع و سختکوش را شکسته و آنها را به سطوح آورده لذا از رئیس جمهور می‌خواهم شخصاً برای حل این مشکل دستور لازم را صادر کنند و بر اثربخشی این دستور نیز نظارت داشته باشند.

محمدی با اشاره به جلسات متعدد بین وزیر نیرو و رئیس مجلس، اظهار کرد: خوشبختانه تخصیص 60 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای تأمین آب شرب تثبیت شد و از وزیر نیرو نیز می‌خواهیم به قید فوریت نسبت به آغاز عملیات اجرایی تأمین آب شرب به مردم استان و تکمیل پروژه‌های آبرسانی به روستاها اقدام کند.

انتهای پیام

کد N976653

وبگردی