آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

مادورو ایجاد سیستم جدید ژئوپلتیک در جهان را خواستار شد

مادورو ایجاد سیستم جدید ژئوپلتیک در جهان را خواستار شد

رییس جمهور ونزوئلا از سازمان ملل درخواست کرد که یک سیستم جدید ژئوپلتیک بر اساس نیازهای همه مردم جهان ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سازمان باید جهانی را ایجاد کند که در آن هرگونه هژمونی، استفاده از زور و سلطه اقتصادی و نظامی مردود شود.

وی با اشاره به حضور رهبران جهان در نیویورک گفت: امروز من می‌خواهم بیش از قوانین و احکام صادر شده درباره صلح توسط کشورهای معدودی، درباره فلسفه صلح صحبت کنم.

رییس جمهور ونزوئلا اضافه کرد: تنها صلح می‌تواند این تضمین را ایجاد کند که به اهداف برنامه توسعه 2030 که بسیار ارزشمند و خوش بینانه است، دست یابیم.

هم چنین وی در بخش دیگری از اظهاراتش از خوان سانتوس، رییس جمهور کلمبیا به خاطر به توافق صلح با گروه شورشی فارک استقبال کرد.

سپس مادورو با اشاره به تلاشهای آمریکا و کوبا برای عادی سازی روابط دو جانبه، گفت: باید تحریم اقتصادی 56 ساله آمریکا علیه کوبا به پایان برسد.

هم چنین وی در ادامه با اشاره به تنش‌های موجود میان گویان، ونزوئلا و کلمبیا درباره تنش‌های مرزی گفت: من می‌توانم بگویم که بسیار امیدوار هستم که وضعیت موجود حل شود و ما قادر باشیم که بتوانیم روابط کاری عادی خود را با جمهوری گویان و کلمبیا ادامه دهیم.

وی ادامه داد: مقامات ونزوئلا با نماینده‌های گویان هفته گذشته دیدار کرده‌اند. دیپلماسی صلح بر این مساله حاکم شده است و بر این اساس توانستیم تصمیم مثبتی اتخاذ کرده و این مساله را حل کنیم.

انتهای پیام

کد N976485

وبگردی