آفتاب

"عربستان 72 میلیارد دلار از سپرده‌های خارجی خود را برداشت کرده است"

"عربستان 72 میلیارد دلار از سپرده‌های خارجی خود را برداشت کرده است"

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" فاش کرد دولت عربستان در راستای جبران کسری بودجه خود به دلیل کاهش قیمت نفت، بیش از 72 میلیارد دلار از دارایی‌های مالی‌اش در خارج از این کشور را برداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فایننشال تایمز نوشت: ذخایر ارزی خارجی عربستان حدود 71 میلیارد دلار کاهش یافته و این تقریبا معادل مبلغ 8 / 72 میلیارد دلاری است که این کشور از دارایی‌های خود در خارج برداشت کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: در حالی که عربستان به هزینه‌های خود در پروژه‌های اقتصادی و نیز حمله نظامی به یمن ادامه می‌دهد، بانک مرکزی این کشور تامین بودجه از طریق فروش اوراق قرضه در بانک‌های داخلی این کشور با هدف کاهش سریع ذخایر ارز خارجی را برعهده گرفته است.

نایجل سیلیتون، رئیس اجرایی خدمات بازارهای پولی در شرکت “Inite Kiscovery” نیز گفت: صندوقداران میزان برداشت دارایی‌های این بانک‌ها طی شش ماه گذشته را در حدود 50 تا 70 میلیارد دلار تخمین زده‌اند سوال بزرگی که اکنون مطرح است آنست که چه زمانی این پول به این بانک‌ها باز می‌گردد چرا که این بانک‌ها در سال‌های اخیر به شکل کامل بر سپرده‌های عربستان تکیه کرده بودند.

انتهای پیام

کد N976454

وبگردی