آفتاب

مبارزه با تروریسم؛ موضوع مشترک دیدارهای العبادی در نیویورک

مبارزه با تروریسم؛ موضوع مشترک دیدارهای العبادی در نیویورک

نخست‌وزیر عراق در حاشیه هفتادمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس‌جمهور آمریکا، معاون وی، رئیس اتحادیه اروپا، دبیرکل ناتو و وزیر خارجه عربستان، راه‌های افزایش حمایت‌ها از عراق در نبرد با تروریسم را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در حاشیه هفتادمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در نشست جداگانه‌ای با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به بررسی راه‌های تقویت حمایت‌های واشنگتن از بغداد در زمینه‌های اقتصادی و تجهیز نیروها به اسلحه و نیز تقویت نقش ائتلاف آمریکایی ضدداعش در مقابله با تروریسم پرداخت.

طبق بیانیه‌ای که دفتر العبادی منتشر کرد، وی در این دیدار روابط دو جانبه و راه‌های تضمین تقویت این روابط را بررسی کرد.

دیدار با معاون اوباما

العبادی که عصر روز دوشنبه در راس هیاتی از وزرای این کشور وارد نیویورک شد با جو بایدن، معاون ریاست‌جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

العبادی و بایدن

طبق بیانیه دفتر العبادی، در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات در میادین نبرد با داعش در عراق، بر ادامه حمایت‌ها از این کشور از جمله آموزش و تجهیز نیروهای عراقی، سلاح، مشاوره‌دهی به فرماندهان عملیات، حمایت از این اقدامات همزمان با کاهش قیمت جهانی نفت از طریق ایجاد منابع جدید درآمد، افزایش صادرات و ظرفیت‌سازی مناسب برای موفقیت اجرای اصلاحات تاکید کردند.

دیدار با رئیس اتحادیه اروپا

طبق بیانیه صادر شده از دفتر العبادی، وی از نیویورک با دونالد تاسک، رئیس اتحادیه اروپا دیدار و درباره تقویت روابط عراق و کشورهای عضو اتحادیه حمایت آنان از عراق در نبرد با داعش گفت‌وگو کرد.

العبادی و دونالد تاسک رئیس اتحادیه اروپا

طبق بیانیه مذکور در این دیدار درباره مساله آموزش و تجهیز نیروهای عراقی به اسلحه، به اجرا درآوردن توافقنامه مدیریت آب و کمک به این کشور برای ظرفیت‌سازی‌های جدید نیز گفت‌وگو شد.

تاسک در این دیدار با تبریک به العبادی برای آغاز اصلاحات ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات در پیشرفت عراق در تمامی زمینه‌ها تاثیرگذار باشد.

دیدار با دبیر کل ناتو

نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و هیات همراه وی دیدار و راه‌های تقویت همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی را مورد بررسی قرار داد.

العبادی و دبیر کل ناتو

طبق بیانیه دفتر العبادی در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی، مقابله با تروریسم، حفظ امنیت مرزها، مقابله با نفوذ تروریست‌ها به کشور، آموزش و تجهیز نیروهای عراقی به اسلحه و نیز ایجاد ظرفیت‌های جدید دفاعی میان دولت عراق و ناتو پرداختند.

دیدار با وزیر خارجه عربستان

نخست‌وزیر عراق در دیدار با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز ضمن گفت‌وگو درباره اوضاع منطقه به بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه و جنگ علی علیه گروه تروریستی داعش پرداخت.

العبادی و الجبیر

انتهای پیام

کد N976376

وبگردی