آفتاب

آمریکا اعضای ارشد داعش را تحریم کرد

آمریکا اعضای ارشد داعش را تحریم کرد

دولت آمریکا از شناسایی 15 تسهیل‌کننده داعش از کشورهایی نظیر یمن، انگلیس، اندونزی، بوسنی، پاکستان، تونس و عربستان خبر داد و تحریم‌هایی علیه آنها به منظور خشکاندن دسترسی این گروه تروریستی به سیستم مالی بین‌المللی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، این لیست شامل رهبر انگلیسی یک یگان پلیس زنان در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه می‌شود. این تحریم‌ها در شرایطی مطرح شده که نگرانی درباره بازگشتن حدود 30 هزار شبه‌نظامی خارجی به کشورهای مبدا افزایش یافته است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت که مقام‌های واشنگتن تلاش دارند تا همچنان توانایی داعش برای دستیابی، جابجایی و استفاده از کمک‌های مالی را کاهش دهند و با جامعه بین‌المللی برای امحای این سازمان وحشیانه همکاری نزدیک داشته باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین 10 فرد و پنج گروه را تروریست‌های خارجی بوده‌اند در لیست تحریم خود قرار داد و در این لیست این افراد شامل تحریم و پرداخت غرامت هستند.

اعلام این تحریم‌ها در آستانه نشست مهم روز سه‌شنبه در سازمان ملل برای بحث روی مقابله با داعش مطرح شد. مقام‌ها می‌گویند که این تحریم‌ها از تلاش‌های "مبارزه با گروه مالی داعش" (CIFG) که مارس 2015 با همکاری ایتالیا، عربستان و امارات تشکیل شد، حمایت می‌کند. نشست بعدی این گروه ششم و هفتم اکتبر در واشنگتن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N976335

وبگردی