آفتاب

انتقاد کوربین از سیاست‌های سرکوبگرانه عربستان و بحرین

انتقاد کوربین از سیاست‌های سرکوبگرانه عربستان و بحرین

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس با انتقاد از دولت‌های عربستان و بحرین در سرکوب شهروندان‌شان از نخست وزیر کشورش خواست به حمایت‌های چاپلوسانه و خالی از انتقاد خود از این دو کشور پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس که یک سیاستمدار چپ‌گراست در جمع طرفداران این حزب در شهر برایتون، با انتقاد از دولت ریاض و منامه به دیل سرکوب شهروندان خود گفت: امنیت ملی ما هرگز با چنین حمایت‌های چاپلوسانه و خالی از انتقاد دیوید کامرون، (نخست وزیر انگلیس) از دولت‌هایی چون بحرین و عربستان سعودی تامنی نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: این دو کشور در حق مردم خود ظلم کرده و حقوق دموکراتیک آنان را سرکوب کرده‌اند و این در حالی است که سلاح‌های کشور ما در یورش به یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوربین پس از دیدار با نمایندگانی از جنبش حماس فلسطین و حزب الله لبنان از کامرون خواست به مساله علی النمر، فعال جوانی که به دلیل شرکت در تظاهراتی در شرق عربستان از سوی دولت ریاض به اعدام محکوم شده رسیدگی کند.

همچنین رهبر جدید حزب کارگر انگلیس مخالفت خود را با هزینه مجدد 100 میلیارد پوندی (150 میلیارد دلاری) برای به روز رسانی سلاح‌های بازدارنده هسته‌ای اعلام کرد و گفت: دوست دارم که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی در خصوص سوریه صادر کند.

وی هشدار داد، بحران سوریه با پرتاب بمب‌های بیشتر حل نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N976242

وبگردی