آفتاب
ظهره‌وند:

نگرانی از نظارت‌های فراپروتکلی ادامه دارد/قطعنامه۲۲۳۱ توازن ندارد

نگرانی از نظارت‌های فراپروتکلی ادامه دارد/قطعنامه۲۲۳۱ توازن ندارد

دیپلمات سابق کشورمان گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ درباره موارد رفع اختلاف ایران و ۱+۵ توازن ندارد و از طرفی حق وتو از روسیه و چین هم سلب شده و امکان استمداد گرفتن از آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر در پی نشست مشترک نمایندگان ۱+۵ و ایران درباره روند اجرای برجام که در نیویورک برگزار شد با حضور ابوالفضل ظهره‌وند دیپلمات سابق کشورمان در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.

ظهره‌وند نشست روز گذشته را تشریفاتی خواند و افزود: با توجه به مشکلاتی که در کنگره برای برجام ایجاد شد، خانم موگرینی نیز اعلام کرد که نتیجه به بررسی های مجلس شورای اسلامی موکول است.

وی در عین حال این نشست را کمکی به توافق وین خواند و تصریح کرد: در محتوای برجام توازن دیده نمی شود و هم اینک نمایندگان مجلس بیشتر روی این موضوع متمرکز هستند.

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به عبور برجام از خطوط قرمز گفت: اگر قرار است بخشی از فعالیت هایمان را تنازل دهیم، بسیار وسیع و زمان‌بر و بخشی از فعالیت‌ها نیز بکلی منتفی است.

ظهره وند نظارت های فراپروتکلی را از دیگر مواردی دانست که جای نگرانی دارد و تاکید کرد این مسئله از جمله دغدغه های ماست.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بر این اساس جنبه های سخت را از دست خواهیم داد گفت: نکته دیگری در مفاد این توافق امکان دبه کردن طرف مقابل است که یکی از اعضا ممکن است مدعی شود و هرچه را که بصورت تعلیق درآمده بصورت آنی باز می گردد.

ظهره وند با اشاره به بروزرسانی قطعنامه های قبلی در قالب ۲۲۳۱ گفت: این قطعنامه درباره موارد رفع اختلاف از سوی ما توازن ندارد؛ دیگر آنکه حق وتو از سوی روسیه و چین منتفی شده و امکان استمداد گرفتن نیست.

کد N976241

وبگردی