آفتاب
برگزاری مانور بزرگ آتش‌نشانان سازمان منطقه آزاد ارس

عرب‌باغی: مراکز امداد و نجات و آتش‌نشانی در ارس ایجاد می‌شوند

عرب‌باغی: مراکز امداد و نجات و آتش‌نشانی در ارس ایجاد می‌شوند

همزمان با روز آتش‌نشان رزمایش و مانور بزرگ آتش‌نشانان سازمان منطقه آزاد ارس در محوطه اداری این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، در این مراسم که با حضور مدیرعامل و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا، فرماندهان نظامی و انتظامی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، آتشنشانان توان اجرایی و تجهیزات امداد و نجات و آتشنشانی را به نمایش گذاشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهید مدافع حرم عباس عبدالهی، با تاکید بر لزوم الگوگیری از سیره شهدا، خدمت و جانسپاری در راه تامین امنیت و آسایش را امری ارزشمند و الهی توصیف کرد و گفت: استقلال و توسعه امروز کشور مرهون خون شهدا و تلاش شبانه روزی خادمان نظام است.

محسن خادم عرب‌باغی با بیان اینکه پیروی عملی راه و وصایای شهدا باید در راس امور قرار گیرد، افزود: امیدوارم همواره روحیه انقلابی در بین اقشار مختلف جامعه و بخصوص مسئولان و خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی ایران پویا بوده و ثمربخش باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تجهیز مراکز آتش نشانی در نقاط مختلف منطقه آزاد ارس، گفت: یکی از نیازهای رونق بیش از پیش سرمایه گذاری ها در ارس، تقویت نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری امداد، نجات و آتشنشانی می باشد.

وی افزود: در این راستا مراکز امداد و نجات و آتش نشانی در محدوده های منفصل ارس ایجاد می شوند.

مسئول امداد و نجات و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم از تجهیز مرکز فرماندهی آتش نشانی منطقه آزاد ارس به ماشین آلات و تجهیزات مدرن امداد، نجات و آتش نشانی ارس خبر داد و گفت: برای نخستین بار امکانات نوین مورد نیاز تهیه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

محبوب ابراهیمی افزود: ساختمان جدید مرکز امداد و نجات و آتشنشانی منطقه آزاد ارس بعنوان یکی از مراکز مجهز شمال غرب کشور در حال احداث بوده و در هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر است عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات، رهاسازی مصدومان، اورژانس و انتقال مصدومان، مدیریت بحران و سوانح بصورت نمادین توسط عوامل امداد و نجات و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس، نیروی انتظامی و تکاوران سپاه در محوطه اداری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم عوامل اجرایی مانور مورد تجلیل قرار گرفتند

انتهای پیام

کد N976187

وبگردی