آفتاب

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه برای چهارمین بار

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه برای چهارمین بار

واحد مرکزی خبر نوشت: مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه، کاردار عربستان را برای چهارمین بار احضار کرد و درباره هرگونه تعلل و بی‌تفاوتی درخصوص شناسایی مفقودان و تجهیز و ارسال پیکر پاک قربانیان فاجعه اسفناک و دردناک حج امسال هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، علی چگینی در این دیدار با بیان مسئولیت‌های حقوقی، عرفی و شرعی دولتمردان عربستان در قبال ضیوف‌الرحمن و لزوم پذیرش مسئولیت فاجعه دهشت‌آور منا و فراهم کردن اسباب شناسایی سریع پیکرهای مطهر قربانیان و انتقال سریع آنها و نیز کمک به یافتن مفقودان و درمان مجروحان، عذرخواهی دولتمردان سعودی را بابت این کوتاهی‌ها از همه امت اسلامی به‌ویژه ملت داغدار ایران را حداقل وظیفه عرفی و منطقی برشمرد.

مدیر کل کنسولی با اشاره به حساسیت و توجه ملت داغدار ایران به عزیزان جانباخته خود، درباره هرگونه تعلل یا اقدامی که موجب تاخیر در انتقال درگذشتگان به جمهوری اسلامی ایران شود، هشدار جدی داد.

وی ضمن تکرار دیدگاه و انتظارات مشروع مردم و مسئولان کشورمان برای انتقال پیکرهای قربانیان به کشور خود، اعلام کرد که هیچ یک از خانواده‌های قربانیان به تدفین عزیزان خود در عربستان رضایت نداده‌اند و همگی خواستار انتقال سریع و محترمانه پیکرهای پاک آنان به وطن خود هستند.

همچنین نامه وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به همتای سعودی خود نیز تسلیم کاردار سعودی شد.

کاردار سعودی اعلام کرد که در اسرع وقت نظرهای دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود انتقال خواهد داد.

26149

کد N976178

وبگردی