آفتاب
خورسندی بیان کرد

عضویت ۸۰ هزار مداح در ۴۲۵ دفتر کانون مداحان در سراسر کشور

عضویت ۸۰ هزار مداح در ۴۲۵ دفتر کانون مداحان در سراسر کشور

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور گفت: ادب و اخلاق حرف اول را در میان مداحان می‌زند و قبل از اینکه کسی به اشعار مداح توجه کند به ادب وی توجه می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی خورسندی در نخستین همایش استانی پیرغلامان، مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی که با عنوان پیرغلامان آفتاب برگزار شد، با بیان این‌که «کسانی که توفیق مداحی نصیبشان شده به خاطر ارادتشان به اهل بیت(ع) بوده است» از ذاکران خراسان رضوی به‌عنوان متدیّن‌ترین ذاکرین در کشور نام برد.

وی با اشاره به این‌که «مداحان به خاطر ارتباط ویژه با خدا و اهل بیت(ع) است که از کلام نافذی برخوردارند و کلامشان در جامعه تأثیرگذاری دارد» گفت: مداحان و پیرغلامان بسیاری هستند که با معنویت رشد کردند و این فضا را برای ما ایجاد کردند لذا تفاوت نگاه نوکران و عاشقان امام حسین(ع) با افراد عادی بسیار است.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور با اعلام این‌که «عاشقان واقعی امام حسین(ع) از تأثیر و نفوذ کلام بالایی برخوردار هستند» بیان کرد: کانون مداحان کشور به دانش به خصوص در حوزه ادبیات و اعتقادی مداحان توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این‌که «در کنار علما، ذاکران به‌عنوان رسانه بی بدیل شیعه در حال انجام وظیفه هستند» اظهار کرد: مداحان امروز برخلاف گذشته باید در برابر جامعه تحصیل کرده به ارائه مطالب خود بپردازند، ضمن اینکه این افراد روز به روز از نظر علمی خود را ارتقا می‌دهند تا براساس نیاز جامعه مطلب ارائه دهند.

خورسندی با اعلام این‌که «شبکه‌ها و رسانه‌های مختلفی جوانان ما را بمباران فکری می‌کنند که در این جا نقش ویژه ذاکر اهل بیت(ع) مشخص می‌شود» عنوان کرد: ادب و اخلاق حرف اول را در میان مداحان می‌زند و قبل از اینکه کسی به اشعار مداح توجه کند به ادب وی توجه می‌کند.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور افزود: مداحان بر اساس نحوه فعالیت به چهار سطح ستایشگری ویژه مداحان ممتاز، پیرغلام ویژه مداحان بالای ۶۰ سال، ذاکران ویژه مداحان زیر ۶۰ سال و تازه واردان، رتبه‌ بندی شده و بر همین اساس به آن‌ها کارت مداحی داده می‌شود.

وی با بیان این‌که «رؤسای کانون مداحان شهرستان‌ها مستقیماً پیگیر کارت شناسایی در سطح شهرستان خود باشند و مستقیماً از تهران پیگیری کنند» گفت: به لحاظ خدمات‌رسانی مطلوب به مداحان و ذاکران عضو کانون مداحان در سراسر کشور بحث شناسایی، ساماندهی و صدور کارت سطح‌بندی شده در دستور کار قرار گرفته است.

خورسندی همچنین با بیان این‌که «هرچند مسئولیت بیمه مداحان با ما نیست اما با جدیت پیگیر هستیم» اظهار کرد: در این دوره انتخاب کانون مداحان ۴۶ هزار نفر رأی دادند که بر این اساس ۸۰ هزار نفر عضو کانون مداحان هستند و ۴۲۵ دفتر کانون مداحان در سراسر کشور وجود دارد.

انتهای پیام

کد N976063

وبگردی