آفتاب

اتهامات منصور هادی علیه حوثی‌ها و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

اتهامات منصور هادی علیه حوثی‌ها و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

رییس‌جمهوری مستعفی یمن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: تروریسم چالش و تهدیدی بزرگ برای تمامی کشورها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهوری یمن در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از حامیان انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور مخلوع یمن خواست سلاح‌های خود را کنار بگذارند و برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت پای میز مذاکره بنشینند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن اعلام حمایت از فلسطینی‌ها، اقدامات متعرضانه رژیم‌ صهیونیستی در حمله به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

در همین حال رئیس جمهوری مستعفی یمن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر اینکه تمامی تلاش‌ها را برای حل سیاسی بحران این کشور تایید می‌کند، گفت: من صادقانه از حوثی‌ها و حزب علی عبدالله صالح می‌خواهم تا سلاح‌های خود را تحویل داده و بار دیگر به پای میز مذاکرات باز گردند.

وی از جامعه جهانی خواست تا تلاش‌های خود را برای اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره یمن افزایش دهد.

با وجود ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن منصور هادی از نقش این ائتلاف قدردانی کرد و گفت: عملیات ائتلاف عربی به درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به موجب ماده 51 منشور سازمان ملل برای حمایت از یمن و مقابله با شبه نظامیان صورت گرفته است.

با اینکه خود منصور هادی یکی از شخصیت‌هایی است که از جنایت‌های عربستان علیه مردم یمن حمایت می‌کند، وی مدعی شد که حوثی‌ها و حزب صالح دستاوردهای سیاسی یمن را از بین بردند و به حملات علیه بیمارستان‌ها و مساجد در این کشور پرداخته‌اند!

وی حتی مدعی شد که "ایران در روند سیاسی در یمن کارشکنی کرده و کودتای حوثی‌ها فضای مناسبی برای اقدامات خشونت آمیز فرآهم آورده است"!

رئیس جمهوری مستعفی یمن ضمن اشاره به اوضاع فاجعه بار شهرهای این کشور به دلیل جنگ ودرگیری‌ها از کشورهای اهدا کننده خواست تا به تعهدات سابق خود در قبال یمن عمل کرده و اقدامات بیشتری را برای کاهش رنج و مشکلات یمنی‌ها اتخاذ کنند.

وی مدعی شد که انتقال دولت مستعفی یمن به شهر عدن و آغاز فعالیت‌های خود در آنجا به بهبود وضعیت معیشتی شهروندان و خدمات رسانی به آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N976028

وبگردی