آفتاب

درخواست کمیسیون عمران برای رفع ابهام در توزیع قیر بین روستاها

درخواست کمیسیون عمران برای رفع ابهام در توزیع قیر بین روستاها

کمیسیون عمران در خصوص بند (ی) تبصره 2 قانون بودجه با اشاره به دو ابهام نامشخص بودن متولی دریافت و توزیع قیر رایگان بین شهرهای کوچک و روستاها و نامشخص بودن سهم شهرهای زیر 20 هزار نفر خواهان اصلاح این بند قانونی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش کمیسیون عمران میزان بهره‌مندی از مسیرهای ارتباطی و معابر شهری و روستایی استاندارد،‌ تأمین و بهسازی حدود 70 درصد از شبکه راه‌های ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار، ‌راه‌های فاقد روکش آسفالت با عمر بالای 10 سال و نیاز به 3 میلیون تن قیر برای ترمیم و اصلاح راه‌های شهرهای کوچک و روستاها، پیشنهاد اصلاح تبصره لایحه بودجه 94 ارائه شده است.

این گزارش ضمن اذعان به اختصاص قیر رایگان توسط دولت تأکید کرده‌اند در فرآیند بررسی بودجه 94 در مجلس کمیسیون‌های تخصصی مجلس 1 میلیون و 400 هزار تن به 600 هزار تن پیش‌بینی شده لایحه اضافه کرده‌اند و به نسبت 20 به 80 به معابر داخلی روستاها و راه‌های روستایی اختصاص و روستاها را نیز مشمول کردند. اما به پیشنهاد نمایندگان در صحن علنی مجلس شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت شامل این تبصره قانون شدند.

بدین ترتیب این حکم قانونی گرفتار دو ابهام است، در ادامه این گزارش که توسط محمد فیروزی قرائت شد با اشاره به دو ابهام به وجود آمده گفت: اولاً متولی دریافت و توزیع قیر رایگان بین شهرهای کوچک در قانون مشخص نیست و ثانیاً سهم شهرهای زیر 20 هزار نفر مشخص نشده است. به همین دلیل این ابهام منشأ اختلاف بین وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در تعیین متولی و سهم قیر رایگان شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر شده است.

در پایان این گزارش، تأکید شده است: به منظور رفع مشکل وفق تبصره 1 ماده 49 آیین‌نامه داخلی پیشنهاد می‌شود از طریق ترتیبات پیش بینی شده اصلاح قانون طبق ماده پیشنهادی کمیسیون انجام شود.

انتهای پیام

کد N976019

وبگردی