آفتاب
«ولید المعلم»:

«باراک اوباما» نمی‌تواند برای ملت سوریه تصمیم گیری کند

«باراک اوباما» نمی‌تواند برای ملت سوریه تصمیم گیری کند

وزیر امور خارجه سوریه در گفتگویی اعلام کرد که نه رئیس جمهوری آمریکا و نه هیچکس دیگر نمی تواند برای مردم سوریه تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با المیادین اظهار داشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مسئولان باید این موضوع را درک کنند که ملت سوریه خود در مورد آینده اش تصمیم گیری می کند. من این موضوع را از کنفرانس ژنو ۲ تاکنون بارها برای «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده ام. نه اوباما و نه هیچکس دیگر نمی توانند برای ملت سوریه تصمیم گیری کنند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه مرزهای ترکیه به روی تروریسم بسته است گفت: امیدواریم این بار داوداوغلو صادق باشد زیرا ما به شنیدن چنین سخنانی از سوی مقامات ترک عادت داریم اما در عمل صداقت گفته هایشان را مشاهده نمی کنیم. ترکیه اگر در مبارزه با تروریسم جدی است باید با سوریه هماهنگی داشته باشد.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: همکاری سوریه با روسیه، ایران و عراق علیه گروه تروریستی داعش و برای پایان بخشیدن به تروریسم بسیار مفید است و ما از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در این رابطه حمایت می کنیم.

ولید المعلم درباره اتاق عملیات در عراق برای هماهنگی میان عراق، روسیه و احتمالا آمریکا گفت: تشکیل این اتاق درست است و این برای تبادل اطلاعات است اما نمی دانیم آمریکا مشارکت خواهد کرد یا خیر زیرا آنچه این اتاق [فکر] انجام خواهد داد با استراتژی آمریکا در مهار داعش و نه از بین بردن آن در تضاد است.

کد N975992

وبگردی