آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

رییس شورای اروپا: بحران سوریه بدون اتفاق‌نظر بازیگران محلی حل نمی‌شود

رییس شورای اروپا: بحران سوریه بدون اتفاق‌نظر بازیگران محلی حل نمی‌شود

رییس شورای اروپا اعلام کرد، بحران هجوم پناهجویان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ابعادی جهانی دارد و مستلزم راه حلی جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد تاسک، رییس شورای اروپا در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: مقابله با بحران پناهجویان در اروپا مستلزم به کار گرفتن راهکاری جهانی و انسجامی بین‌المللی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحرانی که درباره آن صحبت می‌کنیم، ابعادی جهانی دارد و بدین ترتیب راه حلی جهانی را می‌طلبد که در محوریت آن انسجامی بین المللی قرار می‌گیرد.

رییس شورای اروپا همچنین با اشاره به آخرین تحولات سوریه گفت که حل بحران در این کشور بدون داشتن درکی درست از بازیگران محلی که در حل این بحران منفعت دارند، محتمل نیست. وی افزود: بحران سوریه حل نمی‌شود؛ مگر این که بازیگران محلی در این مورد به اتفاق نظر دست پیدا کنند.

تاسک تصریح کرد‌: با این حال، ما اینجا در سازمان ملل نباید تنها درباره منافع قدرت‌های منطقه‌ای صحبت کنیم بلکه باید مهم‌تر از این مسائل درباره منافع میلیون‌ها شهروند سوری که تعداد بسیاری از آن‌ها آواره شده‌اند، سخن بگوییم.

انتهای پیام

کد N975871

وبگردی