آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

رییس‌جمهوری تاجیکستان خواهان انسجام جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم

رییس‌جمهوری تاجیکستان خواهان انسجام جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم

رییس جمهوری تاجیکستان اعلام کرد: سازمان ملل متحد چارچوبی کلیدی برای دستیابی به اتفاق‌نظر در مورد مسائل کلیدی مربوط به امنیت و توسعه بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، امام‌علی رحمان، رییس‌جمهوری 62 ساله تاجیکستان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، این نشست فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به درکی درست از سازمان ملل متحد به دست می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز تاجیکستان براساس دستور کار سازمان ملل متحد در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان با این سازمان همکاری می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در دهه‌های گذشته جهان کاملا تغییر کرده و عرصه کنونی بین المللی متشکل از فرایندهایی بسیار پویاتر و پیچیده‌تر است. از جمله ابعاد مثبت جهانی‌سازی این است که در مجموع به توسعه کشورها کمک می‌شود اما تاثیر منفی این پدیده به خطر افتادن امنیت و توسعه در برخی مناطق است.

رییس جمهوری تاجیکستان گفت: افزایش درگیری ‌های مسلحانه اقدامات تروریستی، بحران های اقتصادی، وضعیت نامناسب محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و دیگر مشکلات همگی نشان می‌دهد که ما باید بتوانیم واکنشی منسجم و همه‌جانبه در برابر چالش‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ در این بستر، سازمان ملل متحد چارچوبی کلیدی برای دستیابی به اتفاق نظر در مورد مسائل کلیدی مربوط به امنیت و توسعه بین‌المللی است.

رحمان مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بین المللی را اولویتی بسیار مهم برای جامعه جهانی قلمداد کرد و گفت: باید مکانیزم‌هایی منطقه‌ای، بین المللی و ملی برای مقابله با زیرساخت‌های نظامی، حمایت‌های مالی و لوجستیک، فعالیت‌های تبلیغاتی و استفاده از منابع اطلاعاتی با اهداف تروریستی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ این مساله مطابق با منافع مشترک همه ماست که راهبرد مقابله با تروریسم سازمان ملل متحد توسط تمامی اعضای سازمان ملل متحد اجرا شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که تاجیکستان آماده توسعه روابط دوستانه با کشور همسایه خود یعنی افغانستان است و از جامعه جهانی می خواهد از تلاش‌های دولت کابل برای تحقق صلح و ثبات حمایت کند.

انتهای پیام

کد N975862

وبگردی