آفتاب

اتحادیه اروپا بر انتخابات میانمار نظارت می‌کند

اتحادیه اروپا بر انتخابات میانمار نظارت می‌کند

اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، قصد دارد برای نخستین بار برای انتخابات آتی در میانمار ناظران خود را در این کشور مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود مخالفان دولت میانمار به رهبری آنگ سان سوچی، در انتخابات بعدی این کشور نتایج چشمگیری به دست بیاورند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اظهار کرد: این ماموریت تعهد مداوم اتحادیه اروپا به انتقال قدرت دموکراتیک در میانمار را تصریح می‌کند.

موگرینی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در فضای صلح آمیز و فراگیر به تثبیت اصلاحات غیرقابل بازگشت در میانمار کمک خواهد کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: ماموریت نظارتی اتحادیه اروپا شامل 9 تحلیل‌گر انتخاباتی، 30 ناظر بلند مدت و 62 ناظر کوتاه مدت می‌شود.

در این بیانیه آمده است: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و همچنین یک هیات جداگانه از پارلمان اروپا بر این انتخابات نظارت خواهند کرد.

در سال 1990 حزب مخالف لیگ ملی برای دموکراسی متعلق به آنگ سان سوچی در انتخابات میانمار پیروز شد اما ارتش این کشور نتایج انتخابات را رد کرد و وی را تا سال 2010 در بازداشت خانگی قرار داد.

با این حال سوچی در سال 2012 به دنبال کاهش تسلط ارتش میانمار بر سیاست توانست در پارلمان یک کرسی به دست آورد اما طبق قوانین این کشور نمی‌تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود.

سوچی چند روز پیش به خبرنگاران گفت: شرایط سال 1990 دیگر در کشور ما وجود ندارد و بنابراین مردم لازم نیست نگران باشند.

انتهای پیام

کد N975749

وبگردی