آفتاب

آلمان از احتمال تاخیر در خارج کردن سربازانش از افغانستان خبر داد

آلمان از احتمال تاخیر در خارج کردن سربازانش از افغانستان خبر داد

آلمان امروز(سه‌شنبه) در پی تصرف ناگهانی شهر قندوز به دست شبه‌نظامیان طالبان در شمال افغانستان از احتمال به تاخیر انداختن خروج سربازان این کشور از افغانستان تا بعد از سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که روز دوشنبه شهر قندوز به دست شبه‌نظامیان طالبان سقوط کرد، تردیدهایی نسبت به آمادگی نیروهای افغان به منظور مقابله با شبه‌نظامیان با اتکا به خودشان به وجود آمده است.

اورسولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان به خبرنگاران گفت: این مهم است که ما با احتیاط وضعیت فعلی را بررسی کنیم و با استناد به تحلیل‌ها و بر اساس وضعیت فعلی تصمیم بگیریم نه بر اساس چارچوب زمانی سفت و سخت.

اگر چه ناتو اکثر سربازان رزمی خود را از افغانستان خارج کرده همچنان سربازانی به منظور آموزش نیروهای محلی در این کشور مستقر کرده است. بالغ بر 850 سرباز آلمانی به منظور انجام این ماموریت در افغانستان هستند.

فون در لاین تاکید کرد، وضعیت در قندوز نگران‌کننده است و تجربه‌های چند روز گذشته باید بر تصمیم ناتو درباره افغانستان که قرار است در پاییز جاری اتخاذ شود تاثیر بگذارد.

ناتو برنامه‌ریزی کرده تا همه نیروهای خود را تا پایان سال آینده میلادی از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام

کد N975733

وبگردی