آفتاب

تلاش‌های بی‌ثمر تد کروز برای جلوگیری از اجرای برجام

تلاش‌های بی‌ثمر تد کروز برای جلوگیری از اجرای برجام

تلاش‌های سناتور تد کروز در روز دوشنبه در ارتباط دادن توافق هسته‌ای با ممنوعیت برداشت یک‌ساله از بودجه فدرال در لایحه بودجه دولت آمریکا ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، متمم اصلاحی این سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نتوانست حمایت لازم را ازسوی همقطارانش کسب کند و رد شد.

طبق این متمم، پیش از آن که قانون‌گذاران توافق جانبی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دست بیاورند، کابینه اوباما از استفاده از بودجه لایحه کوتاه مدت در اجرای توافق هسته‌ای یا هر گونه کمک مشخص به سازمان ملل ممنوع می‌شد.

این توافق جانبی نکته مهم در مشاجرات مخالفان توافق هسته‌ای بوده است. کروز و جمهوری‌خواهان مجلس اعلام کرده‌اند که دوره 60 روزه بازنگری کنگره برای توافق هسته‌ای ایران آغاز نشده است زیرا کابینه اوباما توافق هسته‌ای را به قانون گذاران ارائه نکرده است.

کابینه اوباما اعلام کرد که اسناد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیار ندارد با این حال مقامات رسمی برجسته ای را برای صحبت درباره توافق هسته‌ای به کنگره فرستاد.

تد کروز پس از انجام رای‌گیری به انتقاد از رهبری جمهوری خواهان پرداخت و گفت: آن‌ها مکررا تسلیم اوباما شده‌اند.

او مدعی شد: می‌دانید‌، اوباما توافق فاجعه‌آمیزی را با ایران مذاکره کرده است. رهبر جمهوری‌خواهان همیشه به تلویزیون می‌رود و می‌گوید که این توافق فاجعه‌آمیز است. من پیشنهاد می‌کنم اگر واقعا به این سخنان که از دهان آن‌ها بیرون می‌آید را باور داریم پس باید بخواهیم تا از همه اختیارات قانونی استفاده کنیم.

کروز هشدار داد که وی دوباره این متمم را پیشنهاد خواهد داد و اعلام کرد مردم رای‌دهنده باید ببینند که کدام سناتور مانع به ثمر نشستن تلاش‌هایش می‌شود.

انتهای پیام

کد N975637

وبگردی