آفتاب

رئیس دولت کاتالونیا به دادگاه فراخوانده شد

رئیس دولت کاتالونیا به دادگاه فراخوانده شد

دادگاه عالی کاتالونیا امروز (سه‌شنبه) رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را برای پاسخ دادن به پاره‌ای از سوالات مربوط به اتهام رای‌گیری غیرقانونی سال 2014 میلادی درخصوص استقلال این منطقه از اسپانیا فرا خواند؛ اقدامی که پس از پیروزی جدایی‌طلبان در انتخابات پارلمانی این منطقه، ضربه‌ای به آنها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو روز پس از آنکه آرتور مس، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا برای کمپین جدایی‌طلبانه‌اش در انتخابات منطقه‌ای ادعای پیروزی کرد، دادگاه عالی کاتالونیا وی را برای پاسخ دادن به پاره‌ای از سوالات در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) سال جاری میلادی فرا خواند تا به اتهامات احتمالی سرپیچی از دستور دادگاه درخصوص برگزاری انتخابات زودهنگام 9 نوامبر سال 2014 میلادی رسیدگی کند.

در انتخابات برگزار شده در کاتالونیا احزاب هوادار استقلال این منطقه از اسپانیا اکثریت مطلق پارلمانی را به دست آورند.

ائتلافی از احزاب اصلی جدایی‌طلب و یک حزب کوچکتر برنده 72 کرسی در پارلمان منطقه‌ای که 135 عضو دارد، شدند. مس گفته بود که اکثریت یافتن در پارلمان به آنها اجازه خواهد داد ظرف 18 ماه به طور یکجانبه از اسپانیا اعلام استقلال کنند.

اما در مقابل دولت اسپانیا نیز متعهد شده با مراجعه به دادگاه مانع چنین اقدامی شود.

احزاب استقلال‌طلب عملاً این انتخابات را یک رفراندوم درباره استقلال از اسپانیا می‌دانند.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اکثریت اهالی کاتالونیا خواهان برگزاری رفراندوم هستند اما در مورد جدایی از اسپانیا به دو دسته مساوی تقسیم شده‌اند.

انتهای پیام

کد N975539

وبگردی