آفتاب

روحانی: حادثه منا با مسائل مالی جبران نمی‌شود

روحانی: حادثه منا با مسائل مالی جبران نمی‌شود

ایلنا نوشت: رییس جمهور تصریح کرد: حادثه منا معمولی نیست و با مسائل مالی جبران نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود خود به کشور پس از بازگشت از هفتادهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من در نیویورک به این مسئله اشاره کردم که حادثه منا معمولی نیست و با مسائل مالی جبران نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ابعاد ماجرا در حادثه منا بیش از اینهاست، اظهار داشت: عربستان باید به وظیفه قانونی و بین‌المللی خود پایبند باشد و باید از سویی دیگر ابعاد آن روشن شود که این حادثه چرا اتفاق افتاده و چگونه بوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: از طرفی رسانه‌های عربی از این حادثه انیمیشن درست کرده‌اند که این توهین‌آمیز است. وزیر امور خارجه در نیویورک پیگیر قضیه بود و رایزنی‌هایی را انجام می‌داد. من نیز در نیویورک با سران برخی کشورهای اسلامی که در این حادثه اتباعشان آسیب دیده‌اند٬ ملاقات داشته‌ام و آنها نیز ناراحت بودند.

خاطرنشان می‌شود در مراسم رسمی استقبال از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان٬ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور٬ علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، علی جنتی وزیر ارشاد و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی حضور داشتند.

27214

کد N975306

وبگردی