آفتاب
نقوی حسینی:

گزارش برجام روز یکشنبه در صحن علنی بررسی می‌شود

گزارش برجام روز یکشنبه در صحن علنی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون برجام گفت: گزارش کمیسیون برجام قطعا روز یکشنبه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نقوی حسینی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش جلسات اخیر کمیسیون برجام اظهار داشت: علی رغم تلاش دوستان گزارش کمیسیون آماده نشد، زیرا سند برجام متنی تو در تو است که به قطعنامه‌های متفاوت، آئین‌نامه اجرایی مستند شده است.

سخنگوی کمیسیون برجام ادامه داد: چارچوب گزارش مشخص شده که دارای مقدمه، محتوا و یکسری پیشنهاد خواهد بود در محتوا نیز گزارش هر یک از کمیته های ۵ گانه شامل ۳ بخش فرصت ها، تهدیدها و پیشنهادات ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در گزارش کمیته سیاسی تهدیداتی که در حوزه سیاست خارجی پس از اجرای برجام متوجه جمهوری اسلامی است را جمع بندی می کند و پیشنهادات خود را ارائه می دهد.

نقوی حسینی ادامه داد: امروز صبح ساعت ۷ تا ۱۲ جلسه برجام برگزار شد و از ساعت ۱۴ تا شب نیز مجددا جلسه برجام برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون برجام تصریح کرد: بعید می دانم که امشب گزارش برجام نهایی شود. بنابراین به طور قطع گزارش کمیسیون برجام در جلسه روز یکشنبه مجلس بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیسیون برجام در خصوص تایید یا عدم تایید برجام رأی‌گیری نخواهد کرد بلکه ارزیابی خود را اعلام می کند.

نماینده مردم ورامین گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون برجام که در بندی از گزارش خواهد آمد این است که طرحی تهیه شود که بر اساس آن چارچوب های اجرای برجام مشخص شود تا مواد برجام و قطعنامه به نفع غرب تفسیر نشود.

نقوی حسینی گفت: برجام، لغزندگی هایی دارد که باید جلوی آن لغزندگی ها را گرفت و کار را محکم کرد وگرنه طرف مقابل فرصت ها را در اجرای برجام برای ایران تبدیل به تهدید می کند.

سخنگوی کمیسیون برجام در پایان از جمع‌آوری امضا برای طرح اولیه تعیین چارچوب‌های اجرای برجام خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی کمیسیون برجام و هیات رئیسه تهیه شده است.

کد N975274

وبگردی