آفتاب
دیباجی:

غدیر حادثه تاریخی نیست، یک تفکر و فرهنگ است

غدیر حادثه تاریخی نیست، یک تفکر و فرهنگ است

مسئول محتوای نمایش بازسازی واقعه غدیر گفت: منافقین برای این‌که واقعه غدیر رخ ندهد توطئه‌های زیادی داشته‌اند اما به خواست خداوند موفق به انجام آنها نشدند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دیباجی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد مردمی بازسازی واقعه‌ بزرگ غدیر خم، گفت: واقعه غدیر یک حادثه تاریخی نیست که ما بخواهیم آن را در کنار سایر واقعه‌های تاریخی بازسازی کنیم. غدیر یک تفکر و فرهنگ است و روز ولایت و امامت و اخوت و اکمال دین و نعمت است که باید به آن بسیار پرداخته شود.

وی گفت: 360 تن از علمای اهل سنت حدیث شریف غدیر را نقل کردند که از جمله آنها شافعی، بخاری، غزالی و سایر علمای اهل سنت هستند. غدیر خم ضامن استمرار وحدت است و شعار امسال هم نشان دهنده‌ی همین موضوع است. خداوند در روز غدیر به پیامبر (ص) می‌فرماید: اگر ولایت امیرالمومنین (ع) را اعلام نکنی 23 سال زحمتت به هدر رفته است.

دیباجی افزود: امیدواریم جهان اسلام از شر آل سعود نجات پیدا کند و ما بتوانیم بازسازی واقعه غدیر را در منطقه اصلی آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در اهمیت واقعه غدیر همین بس که در این روز خداوند آتش را بر ابراهیم سرد کرد و حضرت موسی بر ساحران خود پیروز شد و خیلی از اتفاقات دیگر در این روز رخ داد که مهمترین آنها همین معرفی حضرت علی (ع) از سوی رسول‌الله (ص) است.

سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج نیز در این نشست با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای فاجعه منا و تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: امسال در 132 نقطه از کشور واقعه غدیر به صورت میدانی به نمایش در می‌آید. امسال بیش از 18 درصد افزایش واقعه غدیر را در مناطق سنی نشین داریم و این افزایش به خاطر درخواست خود آنها بوده است و ما می‌خواهیم هماهنگی‌هایی در سراسر کشور برای افزایش محتوای این واقعه داشته باشیم.

وی گفت: تهیه و پخش تیزر از شبکه‌های ملی از جمله برنامه‌های ماست، همچنین توسعه و تقویت سایت بازسازی غدیر و شعار امسال ما "امیرالمومنین (ع) معیار زندگی و محور وحدت" است که در بازسازی واقعه به این موضوع بسیار پرداخته شده است و در موسسات فرهنگی دیگر کشورهای اسلامی هم برنامه‌هایی داشتیم که واقعه غدیر اجرا شود و امسال از گردشگران داخلی و خارجی در برنامه‌ها دعوت کرده‌ایم و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف هم برای بازسازی این واقعه استقبال زیادی کرده‌اند.

سلیمانی افزود: واقعه غدیر از جمله برنامه‌هایی است که مردم به صورت خودجوش در آن حضور دارند و باید کاری کنیم که این ماجرا تبدیل به یک فرهنگ شود همان گونه که مردم در ایام عزاداری اباعبدالله (ع) به صورت خودجوش حضور دارند در واقعه غدیر هم به صحنه بیایند تا کمک کنند این واقعه برای مردم تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست مراسم رونمایی از پویا نمایی واقعه بزرگ غدیر توسط سردار فضلی و حجت‌الاسلام و المسلمین دیباجی انجام شد.

انتهای پیام

کد N975240

وبگردی