آفتاب

انتقاد گزینه آتی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست خارجی اوباما

انتقاد گزینه آتی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست خارجی اوباما

یکی از گزینه‌های پیشرو برای ریاست آتی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن محکوم کردن سیاست خارجه رئیس جمهوری این کشور گفت، آمریکا احترام متحدان و مخالفان را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواهان پس از سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا باید نیروهای ویژه‌ای را در عراق قرار دهد تا به حملات هوایی هماهنگ شده علیه تروریست های داعش کمک کنند.

وی همچنین از ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه برای جلوگیری از سیل آوارگان و تامین فضایی برای مخالفان سوری در راستای مبارزه با تروریست‌های داعش حمایت کرد؛ اقدامی که کاخ سفید تاکنون با آن‌ها مخالفت کرده است.

مک کین ضمن بازگو کردن انتقاداتش از توافق اتمی با ایران گفت: ما احترام متحدان و مخالفان را از دست داده‌ایم. ما اسرائیل را منزوی کرده در حالی که به برخی کشورها جرأت و جسارت داده‌ایم. ما به کره شمالی اجازه دادیم کره جنوبی را تهدید کند، روسیه به اوکراین تجاوز کند و در حال حاضر نیز چین بر دامنه گسترده‌تر نفوذش در منطقه تاکید دارد. هر جای جهان را که نگاه کنیم کمتر از قبل امن است چرا که آمریکا نیز نسبت به گذشته کمتر در مسائل مشارکت می‌کند.

انتهای پیام

کد N975178

وبگردی