آفتاب

معترضان لبنانی این بار مقابل وزارت نیرو در بیروت تحصن کردند

معترضان لبنانی این بار مقابل وزارت نیرو در بیروت تحصن کردند

همزمان با تحصن فعالان لبنانی مقابل وزارت نیرو در بیروت، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در ورودی این وزارتخانه مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، فعالان لبنانی در ادامه اعتراضاتی که اخیرا علیه فساد و بحران زباله‌ها صورت گرفته است صبح امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان وزارت نیرو تحصن کردند این در حالی است که وزیر نیرو خارج از مقر این وزارتخانه است و هنوز وارد دفتر خود نشده است.

کارمندان وزارت نیرو در لبنان با صدای فرو ریختن درب شیشه‌ای ورودی وزارتخانه کاملا غافلگیر شدند. این اتفاق بعد از آن افتاد که نیروهای امنیتی اجازه ندادند فعالان کمپین "بدنا نحاست"‌مقابل وزارتخانه در منطقه کورنیش النهر در بیروت تحصن کنند. در این حین درگیری‌هایی نیز میان نگهبانان وزارتخانه و تحصن کنندگان رخ داد.

نیروهای امنیتی لبنان و نیروهای ضد شورش نیز برای پایان دادن به تحصن لبنانی‌ها در ورودی‌های این وزارتخانه مستقر شدند.

تحصن کنندگان تاکید کردند که باید مسئولان مانع سهمیه بندی و دزدی برق شوند و چاره‌ای برای مشکل آب و برق پیدا کنند.

آن‌ها ضمن تاکید بر مسالمت آمیز بودن کمپین خود موسوم به "بدنا نحاسب" (مواخذه را آغاز کرده‌ایم) اعلام کردند که برای توقف فساد ودزدی‌ها در دولت و محاکمه مسئولان تجمع کرده‌اند.

در پی تظاهرات گسترده لبنانی‌ها علیه فساد و بحران زباله‌ها نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خواهان برگزاری مذاکرات ملی برای حل مشکلات و چالش‌های کنونی شد. تاکنون چند دور از این مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه مشخصی برگزار شده است اما مردم لبنان با این مذاکرات مخالفند و معتقدند که راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

کد N975079

وبگردی