آفتاب

شورای امنیت بررسی لغو تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را به تأخیر انداخت

شورای امنیت بررسی لغو تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را به تأخیر انداخت

شورای امنیت سازمان ملل بررسی درخواست دولت لیبی برای لغو ممنوعیت تسلیحاتی ارتش این کشور را به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دولت لیبی که در حال حاضر با گروه‌های شبه نظامی مسلح و داعش در این کشور مواجه است اخیرا از شورای امنیت خواسته بود تا ممنوعیت مسلح کردن ارتش این کشور را لغو کند اما تنها فرانسه، آمریکا، انگلیس، شیلی، نیوزیلند و لیتوانی با درخواست دولت لیبی موافقت کرده‌اند.

شورای امنیت به بهانه اینکه باید منتظر نتایج مذاکرات برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی با طرف‌های درگیر بماند بررسی درخواست دولت لیبی برای مسلح کردن ارتش این کشور را به تاخیر انداخت.

لیون اخیرا از رسیدن به توافق صلح نهایی میان طرف‌های لیبیایی خبر داد و قرار است اسامی نامزدها برای تصدی پست نخست‌وزیری لیبی را ظرف روزهای آینده اعلام کند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 شبه نظامیان تندرو کنتزل بیشتر مناطق را در دست گرفته‌اند و دو دولت طبرق و طرابلس در این کشور همزمان فعالیت می‌کنند. دولت طبرق از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است.

"ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر، تاکنون عملیات‌های نظامی زیادی را علیه شبه نظامیان انجام داده است و برخی از مناطق از جمله بخش اعظمی از بنغازی را آزاد کرده است.

انتهای پیام

کد N974935

وبگردی