آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

درخواست رییس جمهوری چین از سازمان ملل برای اجرای دستورکار جدید تحول و توسعه

درخواست رییس جمهوری چین از سازمان ملل برای اجرای دستورکار جدید تحول و توسعه

رییس جمهوری چین در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر وابستگی امنیت کشورها به یکدیگر تاکید کرد و هشدار داد هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی از عهده برقراری امنیت خود برآید و ثبات کشورها به هم ربط دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، شی جینپینگ، رییس جمهوری چین با اشاره به یک رویکرد جامع در قبال تهدیدهای متعارف و غیرمتعارف در جهان کنونی گفت: ما باید ذهنیت مربوط به دوران جنگ سرد را کنار بگذاریم. ارتباطات مدرنیته و روبه رشد فرصت‌های غیر منتظره‌ای را پیش روی ما قرار می‌دهد.

رییس جمهوری چین همچنین به تعهدی جدید برای منشور سازمان ملل اشاره کرد و گفت که چین نخستین کشوری بود که آن را امضا کرد و به مساله برابری برای تمام کشورها نیز اشاره کرد.

وی همچنین خواستار شکلی جدید از روابط بین کشورها شد مبنی براینکه با تمامی کشورها باید به صورت مساوی رفتار شود.

رییس جمهوری چین در ادامه صحبت‌هایش درباره اهمیت دستورکار تحول و توسعه جدید سخن گفت و افزود: با وجود 80 میلیون نفری که هنوز در فقر کامل به سر می‌برند،‌ قریب به شش میلیون کودکی که پیش از سن پنج سالگی جان می‌دهند و 60 میلیونی که نمی‌توانند به مدرسه بروند،‌ دستورکار جدید توسعه و تحول باید به زودی اجرایی شود. تمامی اقتصادهای جهانی باید برمبنای توسعه پایدار و مطابق با چرخه سوخت با کربن پایین باشند.

شی جینپینگ از کشورهای توسعه یافته خواست تا به انجام اقدامات به مقابله با تغییرات جوی بپردازند و ادامه داد،‌ چین مفتخر است که تعهداتش را در زمینه تغییرات جوی انجام داده است. دولت پکن حامی کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای آفریقایی است.

انتهای پیام

کد N974934

وبگردی