آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

تاکید امیر قطر بر اتخاذ موضع قاطع جهانی علیه تروریسم

تاکید امیر قطر بر اتخاذ موضع قاطع جهانی علیه تروریسم

امیر قطر در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر لزوم اتخاذ موضعی مستحکم و جامع علیه تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، "تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر تاکید کرد: پدیده تروریسم با پیامدهای شوم خود چالش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی سنگینی را بر دوش ملت‌ها و کشورها قرار می‌دهد. تردیدی نیست که این تنش‌ها و مناطق درگیری به ظهور سازمان های تروریستی کمک کرده است.

علاوه بر این، امیر قطر گفت که ناکامی جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به کانون تنش‌ها و درگیری همچنین به ایجاد فضایی که از عملیات‌های تروریستی حمایت می‌کند، کمک کرده است.

شیخ تمیم همچنین بر لزوم یافتن راه‌حلی برای مناقشه اسرائیل – فلسطین تاکید کرد و گفت: راه‌حل پایدار وهمیشگی برای مساله فلسطین که همچنان مساله آوارگانی است که سرزمینشان هنوز هم در اشغال است، نمی‌تواند تا نسل بعد به تاخیر بیفتد. اجازه دهید تا من پیامی را به صورت کلی برای تمام طرفین مهم جامعه بین‌المللی بگویم. ادامه مساله فلسطین بدون راه حل همیشگی و عادلانه ننگی بر پیشانی بشریت است.

امیر قطر همچنین درباره تبعات فاجعه‌باری که در پی واکنش بابهنگام و فقدان عمل برای خاتمه دادن به بحران سوریه به بار آمده است، صحبت کرد. وی گفت: این وظیفه جامعه بین‌المللی است که اکنون کشتار را متوقف کند و شرایطی را پیش پای مردم سوریه قرار دهد تا جایگزینی منطقی، مدنی و عادلانه برای ظالم بیابند. آیا احتمال دارد که یک ظالم اجازه دهد که جانشینش زیر سایه آن رشد و نمو کند؟

وی از جامعه بین‌المللی خواست تا همکاری کرده و راه‌حلی را برای حل بحران سوریه تحمیل کند. شیخ تمیم افزود: من خواستار همکاری به منظور تحمیل راه‌حل سیاسی بر سوریه و پایان سلطه ظالم و جایگزینی آن با نظامی کثرت‌گرا هستم که بر پایه برابری شهروندی برای تمام سوری‌ها بتواند افراطگرایی و تروریسم را شکست دهد و پس از آن آوارگان به خانه‌هایشان باز گردند و به ساخت سوریه کمک کنند.

انتهای پیام

کد N974585

وبگردی