آفتاب

روحانی در مسیر بازگشت به تهران/ سه دیدار دیپلماتیک فشرده پس از سخنرانی در سازمان ملل

روحانی در مسیر بازگشت به تهران/ سه دیدار دیپلماتیک فشرده پس از سخنرانی در سازمان ملل

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی اش در سازمان ملل با پوتین، کامرون و همتای چینی اش دیدار کرده و نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحاني که در پی فاجعه منا در روز عید قربان برنامه های خود در حاشیه سازمان ملل را نیمه تمام گذاشت و  برای حضور در مراسم استقبال از پیکر حجاج جانباخته کشورمان، به ایران بازگشت. او در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، از آمادگی ایران برای طرح مهم چین برای جاده ابریشم سخن گفت و تاکید کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند در مناسبات خوب تهران - پکن تأثیرگذار باشد. روسای جمهور دو کشور همچننی بر تنظیم اسناد همکاری های همه جانبه راهبردی تاکید کردند. (مشروح دو دیدار روحانی با پوتین و کامرون را اینجا بخوانید).

رییس جمهوری در سفر به نيويورک علاوه بر سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل ونیز اجلاس سران توسعه پایدار ضمن تشریح دیدگاهها و مواضع تهران در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی ، ديدارها و مذاکراتی با سران و مقامات کشورهای روسیه ، سوئد ،فرانسه، انگليس، ایتالیا،برزیل، بولیوی ،ژاپن، اکوادور، افغانستان وسنگال و نیز دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای اروپا داشت.

ديدار با اعضای انديشکده‌های آمريکا،  نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا، دیداربا مدیران و مجریان ارشد رسانه های بین المللی، دیداربا نخبگان و کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا و حضور در جمع صمیمی ایرانیان مقیم آمریکا و نیز مصاحبه با رادیو ملی آمریکا و شبکه تلویزیونی سی. ان. ان از ديگر برنامه های کاری فشرده رييس جمهوری در جريان سفر به  مقر سازمان ملل  بود.

2727

 

 

کد N974481

وبگردی