آفتاب

دیدار پوتین و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل

دیدار پوتین و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل

روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای اولین بار در دو سال گذشته در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه که برای اولین بار برای شرکت در نشست مجمع عمومی به نیویورک سفر کرده است، با باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به گزارش ای.بی.سی نیوز، پوتین این دیدار را صریح و بسیار سازنده دانست و گفت که با اوباما درباره مبارزه با داعش در سوریه صحبت کرده است. رییس‌جمهوری روسیه پس از این دیدار تصریح کرد، ما درباره استفاده از حملات هوایی در سوریه فکر می‌کنیم و هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم.

کاخ سفید تاکنون درباره این دیدار اظهار نظری نداشته است.

دیدار لاوروف و کری با محوریت سوریه، خاورمیانه و توافق هسته‌ای

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مورد اوضاع سوریه، خاورمیانه و توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود درخصوص حل و فصل بحران سوریه و تحقق توافق پیرامون برنامه‌های هسته‌ای ایران و دیگر مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و کری دیدار دیگری در چارچوب مقدمه‌چینی‌ها برای دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

انتهای پیام

کد N974400

وبگردی