آفتاب

تأکید رییس‌جمهوری قزاقستان بر بازگرداندن اعتماد در روابط بین‌الملل

تأکید رییس‌جمهوری قزاقستان بر بازگرداندن اعتماد در روابط بین‌الملل

رییس‌جمهوری قزاقستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش از تلاش‌ها و ابتکار عمل‌های مختلف برای بازگرداندن اعتماد در روابط بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، نورسلطان نظربایف، رییس‌جمهوری قزاقستان در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد به مبانی تاسیس این سازمان اشاره کرد و گفت: نسلی که سازمان ملل را بنا نهاد، از خرد کافی برای آینده‌نگری بهره‌مند بود و جهان امروز از مزایای بلندپروازی‌ها و تلاش‌های آن نسل بهره می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قزاقستان از تمامی ابتکار عمل‌هایی که هدف بازگرداندن اعتماد به روابط بین المللی را دنبال می‌کند، استقبال می‌کند و همچنین به دنبال تحکیم امنیت و صلح بر مبنای قوانین بین‌المللی است.

نظربایف ادامه داد:‌ در هفت دهه گذشته جامعه جهانی همواره درصدد آن بوده که راهکاری موثر برای حل مناقشات نظامی داشته باشد اما شمار این نوع درگیری‌ها هرگز کاهش نیافته و در عوض ما شاهد تغییر شکل این درگیری‌ها به حالتی پیچیده‌تر هستیم.

وی تروریسم جهانی را حالت پیچیده درگیری‌های نظامی دانست و گفت: تروریسم بین‌المللی اهریمنی است که در پی تخریب و تضعیف حکومت‌ها در برخی کشورها به وجود آمد.

رییس جمهوری قزاقستان خاطرنشان کرد: ‌بشریت نیازمند آن است که علاوه بر تمرکز بر جلوگیری از درگیری‌ها و تلاش برای بهبود وضعیت کشورهای شاهد درگیری بر راهبردی جدید تمرکز کند که بر اساس آن چنین درگیری‌هایی بی‌معنا شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما خواهان آن هستیم که جنبشی برای ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای شکل گیرد و تمامی جناح‌ها در این جنبش مشارکت کنند.

نظربایف همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی هیچ نهادی نمی‌تواند به عنوان سازمانی بین‌المللی به اندازه سازمان ملل متحد نقش داشته باشد و این سازمان جایگزینی ندارد.

رییس‌جمهوری قزاقستان تروریسم، مهاجرت و تخریب حکومت‌ها را از جمله جدی‌ترین چالش‌های جهانی دانست و گفت: این چالش‌ها نتیجه فقر، بحران اقتصادی، بی‌سوادی و بیکاری است.

انتهای پیام

کد N974377

وبگردی