آفتاب

رییس‌جمهوری لهستان: صلح و قانون دو کلیدواژه سازمان ملل هستند

رییس‌جمهوری لهستان: صلح و قانون دو کلیدواژه سازمان ملل هستند

رییس‌جمهوری لهستان صلح و قانون را از جمله کلیدواژه‌ها و اصلی‌ترین موضوعات حائز اهمیت برای سازمان ملل متحد دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، آندرزج دودا، رییس‌جمهوری لهستان اظهارات خود را با اعلام حمایت کشورش از اقدامات سازمان ملل متحد آغاز کرد. وی که در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: صلح و قانون دو واژه کلیدی هستند که درکی صحیح از اهمیت سازمان ملل متحد را در هفتاد سال گذشته به دست می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ بدون این دو مفهوم نمی‌توان امکان همزیستی کشورها و گروه‌ها و ادیان مختلف را متصور شد. رییس‌جمهوری لهستان تصریح کرد: صلح و قانون دو مفهوم مهم هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها مبذول گردد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت کنونی جهان اشاره و این پرسش را مطرح کرد که چه تعداد از مردم در حال حاضر از بی‌ثباتی، جنگ، قحطی و درگیری‌های مختلف رنج می‌برند؟ دودا خواهان اقدام سازمان ملل متحد در راستای جلوگیری از این رنج‌ها شد و گفت که اعضای جامعه بین المللی نباید نسبت به تعرضاتی که نسبت به تعهدات صورت گرفته انجام می‌شود، بی‌تفاوت باشد.

وی اضافه کرد، کشورش در راستای نظام جهانی ارائه کمک‌های بشر دوستانه با نهادهای بین‌المللی و دولت‌های مختلف همکاری دارد. رییس‌جمهوری لهستان بر اهمیت کمک‌های انسان‌دوستانه و کمک‌هایی که برای توسعه کشورهای مختلف اعطا می‌شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N974374

وبگردی