آفتاب

آغاز سخنرانی روحانی در سازمان ملل: خسارت جریحه دار شدن عواطف میلیون ها مسلمان با دولت عربستان است/1

آغاز سخنرانی روحانی در سازمان ملل: خسارت جریحه دار شدن عواطف میلیون ها مسلمان با دولت عربستان است/1

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاين، حجت السلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل آغاز شد. وي سخنان خود را با ياداوري فاجعه منا آغاز کرد. 

اهم اظهارات رئيس جمهور در ادامه مي آيد: 

آقای رییس
من به نمایندگی از سوی ملت بزرگی سخن می گویم که امروز در غم از دست دادن هزاران زائر مسلمان و صدها نفر از هموطنان خود به سوگ نشسته است؛سالمندان، جوانان،زنان و مردانی که برای انجام مناسک مذهبی در گردهمایی عظیم معنوی و جهانی حج شرکت کرده بودند؛ولی متاسفانه قربانی بی کفایتی و سوء مدیریت مجریان شده و حتی به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان، از شناسایی مفقودین و بازگرداندن سریع پیکر قربانیان به خانواده های عزادارشان دریغ شده است.

ابعاد فاجعه جان باختن و مجروح شدن هزاران انسان بی گناه از چهارگوشه جهان، فراتر از آن است که در حد یک سانحه طبیعی یا یک مسئله محلی با آن برخورد شود. خسارت جریحه دار شدن عواطف میلیون ها مسلمان بزرگتر از آن است که صرفاً با محاسبات مادی قابل جبران باشد. افکار عمومی خواستار آن است که مسئولان دولت عربستان سعودی بی درنگ، به مسئولیت بین المللی خود در تأمین دسترسی کنسولی فوری برای شناسایی سریع و بازگرداندن بدون تأخیر اجساد مطهر عمل نمایند. همچنین ضروری است شرایط لازم را برای بررسی مستقل و دقیقِ علل و عوامل این فاجعه و روش های پیشگیری از تکرار آن، در آینده فراهم نمایند.

ادامه دارد...

2929

 

کد N974271

وبگردی