آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

پوتین: تلاش‌ها برای تضعیف سازمان ملل خطرناک است

پوتین: تلاش‌ها برای تضعیف سازمان ملل خطرناک است

ولادیمیر پوتین در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خطرناک بودن تلاش‌ها به هدف تضعیف این سازمان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه که برای نخستین بار اقدام به سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل می‌کند، اعلام کرد، سازمان ملل نهادی است که جهان را از آشوب‌های بزرگ نجات داده است.

پوتین با اشاره به این که سازمان ملل از حیث مشروعیت منحصر به فرد است، گفت: تصمیم‌گیری سازمان ملل درباره مسائل اساسی به خاطر اختلافات میان اعضای شورای امنیت دچار خدشه شده اما این اختلافات در سالهای گذشته نیز وجود داشته است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: تصمیم‌های سازمان ملل که به عنوان قطعنامه ارائه می شوند گذرنامه رسیدن به نقاط جدید هستند و هر راهی خارج از سازمان ملل با قوانین بین‌الملل منافات خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه همچنین عنوان کرد، قدرت سازمان ملل در این است که بتواند دیدگاه های متفاوت را در نظر بگیرد.

پوتین خواهان حمایت بین‌المللی از دولت سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین صدور قطعنامه ای در سازمان ملل به هدف هماهنگی تلاش‌ها به منظور مبارزه با این گروه شد.

وی همچنین از گسترش ناتو به شرق انتقاد کرد.

وی در خصوص تغییرات آب‌و هوایی و تلاش‌های روسیه در جهت مقابله با آتن گفت:‌روسیه تا پنج سال دیگر به میزان چشمگیری تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهد داد.

در حال تکمیل...
کد N974236

وبگردی