آفتاب

دبیر کل اتحادیه عرب با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد

دبیر کل اتحادیه عرب با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد

«نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره تداوم اشغالگری های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و بحران سوریه با وی به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی عربستان، از دیدار دبیر کل اتحادیه عرب با وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

در بیانیه دفتر دبیر کل اتحادیه عرب اقدامات اخیر کابینه رژیم صهیونیستی، تداوم سیاست های توسعه طلبانه این رژیم در شهرک سازی ها، هتک حرمت مسجد الاقصی و نیز بررسی آخرین تحولات در سوریه به عنوان محور گفتگو ها میان «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اشاره شده است.

پیشتر روسیه طرحی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه مطابق با قوانین حقوق بین الملل را ارائه کرده بود.

همچنین رئیس جمهور روسیه دیروز گفته بود: حضور ما در سوریه بر اساس منشور سازمان ملل و بر اساس درخواست دولت قانونی سوریه بوده است. سرنوشت این کشور فقط باید توسط مردم آن تعیین شود. حضور ما اکنون به شکل تأمین تسلیحات به دولت قانونی سوریه، آموزش های نظامی و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه بوده است.

پوتین تصریح کرد: ما بر اساس درخواست دولت سوریه به تأمین سلاح و کمک های نظامی به این کشور پرداخته ایم و لذا این اقدامات بر اساس معاهدات کاملاً قانونی در عرصه بین المللی به شمار می رود. باید از اقدامات جمعی برای مبارزه با تروریسم استقبال شود.

وی ادامه داده بود: دومین نکته این است که به عقیده من، تأمین حمایت های نظامی برای ساختارهای غیرقانونی با اصول قوانین نوین بین المللی و منشور ملل متحد در تعارض است. کمک های ما تنها به دولت قانونی و مشروع سوریه انجام می شود.

گفتنی است، سخنان پوتین ناظر به قطعنامه شماره ۳۳۱۴ موسوم به «تعریف تجاوز»، مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۴ است که بر اساس آن روسیه با درخواست دولت قانونی اسد به ارسال کمک های تسلیحاتی و مشاوره نظامی به سوریه مبادرت نموده است.

کد N974222

وبگردی