آفتاب

نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با «دی میستورا»

نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با «دی میستورا»

«فدریکا موگرینی» مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نشست امشب خود با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فدریکا موگرینی» مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا از صفحه شخصی توییترش پیرامون نشست امشب خود با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خبر داد.

وی اعلام کرد: امشب به همراه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گردهم خواهیم آمد.

پیشتر روسیه طرحی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه مطابق با قوانین حقوق بین الملل ارائه کرده بود.

همچنین رئیس جمهور روسیه نیز دیروز گفته بود: حضور ما در سوریه بر اساس منشور سازمان ملل و بر اساس درخواست دولت قانونی سوریه بوده است. سرنوشت این کشور فقط باید توسط مردم آن تعیین شود. حضور ما اکنون به شکل تأمین تسلیحات به دولت قانونی سوریه، آموزش های نظامی و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه بوده است.

پوتین تصریح کرد: ما بر اساس درخواست دولت سوریه به تأمین سلاح و کمک های نظامی به این کشور پرداخته ایم و لذا این اقدامات بر اساس معاهدات کاملاً قانونی در عرصه بین المللی به شمار می رود. باید از اقدامات جمعی برای مبارزه با تروریسم استقبال شود.

وی ادامه داده بود: دومین نکته این است که به عقیده من، تأمین حمایت های نظامی برای ساختارهای غیرقانونی با اصول قوانین نوین بین المللی و منشور ملل متحد در تعارض است. کمک های ما تنها به دولت قانونی و مشروع سوریه انجام می شود.

گفتنی است، سخنان پوتین ناظر به قطعنامه شماره ۳۳۱۴ موسوم به «تعریف تجاوز»، مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۴ است که بر اساس آن روسیه با درخواست دولت قانونی اسد به ارسال کمک های تسلیحاتی و مشاوره نظامی به سوریه مبادرت نموده است.

از سوی دیگر، با توجه به بحران پناهجویان که فشار مضاعفی را به کشورهای اروپایی در این خصوص تحمیل کرده است، کشورهای عضو این اتحادیه به دنبال پیداکردن راهکارهایی برای حل بحران سوریه بوده و در چرخش معنی دار مواضع خود در قبال این کشور، با کنارگذاشتن پیش شرط کناره گیری اسد به عنوان شرط آغاز گفتگوها برای حل بحران سوریه، خواستار حل و فصل بحران کنونی در این کشور شده اند.

کد N974146

وبگردی