آفتاب

ابوترابی: عربستان با فرافکنی به جایی نمی‌رسد

ابوترابی: عربستان با فرافکنی به جایی نمی‌رسد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «همکاری و همراهی مسئولان سعودی درپیگیری وضعیت زائران ایرانی در حوادث منا با آن چیزی که ما انتظار داشتیم، فاصله معناداری دارد» گفت: آن‌ها باید نسبت به اتفاقات رخ داده پاسخگو باشند و با فرافکنی به جایی نخواهند رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی عصر روز دوشنبه در حاشیه نشست مسجد الاقصی، خطرات و وظایف جامعه جهانی در مورد فاجعه منا و همچنین اعزام تیمی از سوی دولت به این منطقه جهت پیگیری وضعیت حجاج ایرانی اظهار کرد: دو نفر از همکاران ما قرار است این هیأت را همراهی کنند و امیدواریم که مقدمات این سفر فراهم شود.

وی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد وضعیت مجروحان و مفقودان ایرانی این حادثه هولناک خاطرنشان کرد: امیداریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان عزیمت این هیأت به آن منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای شناسایی جانباختگان، مجروحان و مفقودان این حادثه افزود: از سوی دوستان قدم‌های بلندی برداشته شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از نحوه همکاری مقامات عربستان سعودی در ارتباط با پیگیری وضعیت حجاج ایرانی گفت: همکاری و همراهی آن‌ها با آن‌چیزی که مورد انتظار ما بود فاصله معناداری دارد.

وی با بیان این‌که «وظیفه عربستان است که امنیت کامل حجاج را فراهم کند تا آن‌ها در شرایط مناسب و شایسته ای مناسک خود را انجام دهند»، افزود: عربستان باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد و با فرافکنی به جایی نخواهند رسید.

ادامه دارد...

کد N974125

وبگردی