آفتاب

انتقاد رئیس در حال کناره گیری مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری‌خواهان تندرو

انتقاد رئیس در حال کناره گیری مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری‌خواهان تندرو

رئیس در حال کناره‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به آنچه که وی "پیامبران دروغین" در حزب خود خواند که وعده‌های غیرواقع بینانه می‌دهند، هشدار داده و گفت، استعفای وی جلوی تعطیلی دولت آمریکا در روزهای اخیر را گرفت اما جنگ کلی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر حفظ قدرت همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان بوئنر،‌ رئیس در حال کناره‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با برنامه "رودررو با ملت" در شبکه سی‌بی‌اس این کشور شدیدا از محافظه‌کاران کنگره که می‌گویند به رغم کنترل هر دو مجلس این کنگره جمهوری‌خواهان نتوانسته‌اند موارد مهم دستور کار خود نظیر فسخ قانون بهداشت و درمان باراک اوباما را به پیش ببرند، انتقاد کرد.

بوئنر تصریح کرد: آنها مطلقا از واقعیت به دور هستند. انجیل هشدار داده: "از پیامبران دروغین بر حذر باشید." در آنجا هم کسانی هستند که درباره این که چه کارهای قابل انجام بودند، سر و صدا می‌کنند.

بوئنر که پیرو مذهب کاتولیک است دیدار اخیرش با پاپ فرانسیس در جریان سفر وی به آمریکا را بسیار تاثیر گذار توصیف کرد و این دیدار را یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر زمان اعلام استعفایش از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا دانست.

بوئنر گفت، در ابتدا قصد داشته کناره‌گیری‌اش از کنگره را در ماه نوامبر اعلام کند اما پس از آن که پاپ فرانسیس در سخنانی به کنگره درباره مقاومت در برابر نیروهایی که در میان مردم اختلاف می‌اندازند صحبت کرد، بوئنر به این نتیجه رسیده که اکنون زمان اعلام استعفایش است.

رئیس در حال کناره‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد، نمی‌داند در آینده چه اتفاقاتی برای او خواهد افتاد و تنها چیزی که می‌داند این است که باید ورزش یوگا را برای سلامتش ادامه دهد.

وی در انتقاد از تلاش‌های لجبازانه جمهوری‌خواهان کنگره در سال 2013 به منظور فسخ قانون بهداشت و درمان اوباما در ازای تصویب بودجه دولت گفت: بنیانگذاران ما نمی‌خواستند پارلمانی در کشور ما باشد تا کسانی که در آن به اکثریت دست پیدا می‌کنند هر کاری که بخواهند انجام دهند.

انتهای پیام

کد N974103

وبگردی