آفتاب

عربستان از انحلال گروهک جدید وابسته به داعش خبر داد

عربستان از انحلال گروهک جدید وابسته به داعش خبر داد

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که گروهک جدیدی را که وابسته به داعش در دو شهر ریاض و الدمام فعالیت می‌کرد، شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، وزارت کشور عربستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مقر دیدارهای این گروهک در محله الفیحاء در ریاض بود و این گروهک با یوسف السلیمان، عامل انتحاری مسجد أبها نیز ارتباط داشت.

در بیانیه‌ وزارت کشور عربستان آمده است که نیروهای امنیتی چهار عملیات همزمان را در ریاض و الدمام برای بازداشت این گروهک داشتند که در پی این عملیات‌ها دو تن کشته شده و سه تن دیگر بازداشت شدند.

وزارت کشور عربستان تاکید کرد که این دو کشته شده عبدالعزیز زید الشمری و عقیل عمیش المطیری هستند که شخص نخست در عملیات امنیتی در الدمام و شخص دیگر در عملیات امنیتی در ریاض کشته شدند.

وزارت کشور عربستان تصریح کرد که در جریان درگیری‌های امنیتی در الدمام مهند محمد العتیبی و فهد فلاح الحربی، دو فرد تحت تعقیب و در درگیری‌ها در ریاض فیصل حامد الغامدی، یک فرد تحت تعقیب دیگر بازداشت شدند.

این وزارت خانه در ادامه بیانیه خود افزود که عقیل المطیری از بین 85 فرد تحت تعقیب بود که از عراق بازگردانده شده بود و به مدت سه سال در حبس به سر برد و وارد یمن شده بود و مجددا به عربستان برگشته بود.

انتهای پیام

کد N974098

وبگردی