آفتاب

برگزاری همایش تحلیل ابعاد حقوقی جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه

برگزاری همایش تحلیل ابعاد حقوقی جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس از برگزاری همایش تحلیل ابعاد حقوقی جنایات ارتکابی گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، علی القاصی با اشاره به ابعاد گسترده جنایات گروه‌های تروریستی در کشورهای یمن، سوریه و عراق گفت: متاسفانه سکوت جوامع جهانی و حامیان ظاهری حقوق بشر زمینه جنایات بیشتر تروریست‌ها را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب همواره خود را حامی مظلومان جهان می‌دانیم، افزود: در این همایش که همزمان با ایام هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از حقوقدانان استان برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم از دیدگاه تخصصی و حقوق بین‌الملل، راهکارهای برخورد حقوقی با پدیده تروریسم را بررسی کنیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت: متاسفانه پدیده تروریسم یک امر مبتلابه نظام بین‌الملل است و امروز شاهدیم که وضعیت نابسامان ناشی از وقوع این پدیده علاوه بر خدشه‌دار شدن امنیت منطقه باعث آوارگی جمع کثیری از مسلمانان شده است که با برخوردهای غیرانسانی کشورهای اروپایی مواجه شده‌اند.

القاصی با تأکید بر اینکه یک عزم راسخ جهانی با ارائه یک راهبرد ویژه می‌تواند مسئله تروریسم را پایان دهد، گفت: متأسفانه در تحولات دهه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهدیم برخی دولت‌ها در منطقه با اقدامات مستقیم و غیر مستقیم در شکل‌گیری، حمایت و هدایت تروریسم در منطقه دخیل بود‌ه‌اند.

رییس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: شناخت نظام هنجاری حاکم بر جوامع و مجموعه هنجارهای حقوق بین‌المللی از جمله ضروریاتی است که باید حقوقدانان کشورهای مسلمان با توجه به آن زمینه بحران زدایی از منطقه را فراهم کنند.

براساس این گزارش، 500 حقوقدان بسیجی در استان فارس روز پنجشنبه نهم مهرماه و همزمان با سالروز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، در این همایش شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N974088

وبگردی