آفتاب
اجمالی/ باهنر در نشست خبری:

عربستان با فرافکنی حاضر به پذیرش مسئولیت فاجعه منا نیست

عربستان با فرافکنی حاضر به پذیرش مسئولیت فاجعه منا نیست

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه عربستان در ازای کشته شدن ۳ هزار حاجی، یک وزیر عزل کرده است، گفت: مشکل ما زبان نفهمی آل سعود است که با فرافکنی حاضر نیست مسئولیت فاجعه منا را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد وزارت خارجه در فاجعه منا اظهار داشت: اختیار اداره برخی موضوعات با مجری است. آقای ظریف برداشتش این بود که از نیویورک بهتر می تواند مساله را مدیریت کند.

وی با اشاره به حضور ۱۰۰ نفر از سران کشورها و ۱۵۰ وزیر خارجه در سازمان ملل افزود:ظریف احساس کرد که مساله منا را در مقر سازمان ملل با حضور سران کشورها بهتر می تواند مدیریت کند تا اینکه به تهران بازگرد.

باهنر ادامه داد: مشکل ما زبان نفهمی آل سعود است که هنوز می خواهند فرافکنی کنند و حاضر نشدند مسئولیت این فاجعه را بپذیرند. فقط در ازای کشته شدن ۳ هزار نفر، یک وزیر عزل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتار ایران در قبال عربستان توضیح داد: در مورد رفتارمان با آل سعود باید صبر کنیم زائران ما به ایران بازگردند تا در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

وی در خصوص علت عدم بررسی دو فوریت طرح الزام دولت به رایزنی با کشورهای اسلامی جهت محکومیت آل سعود عنوان کرد: برای بررسی این طرح نیز منتظر بازگشت همه زائرانمان به ایران هستیم.

 

ادامه دارد...

کد N974083

وبگردی