آفتاب

ادعای مضحک یعالون: فلسطینی‌ها مسبب درگیری‌های مسجدالاقصی هستند

ادعای مضحک یعالون: فلسطینی‌ها مسبب درگیری‌های مسجدالاقصی هستند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توجیه حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی با طرح ادعایی مضحک مدعی شد فلسطینیان مسبب درگیری‌های مسجدالاقصی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری البوابه، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) و در پی حمله مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی که به زخمی شدن 15 فلسطینی انجامید، مدعی شد، فلسطینیان تلاش می‌کنند درباره حوادث مسجدالاقصی دروغ پراکنی کرده و وانمود کنند که این ما هستیم که توافق برای حفظ وضعیت فعلی مسجدالاقصی را زیر پا گذاشته‌ایم و فضا را متشنج کرده‌ایم.

وی ادامه داد:" آنها می‌خواهند با سوء استفاده از این شرایط مسجدالاقصی، اهداف دینی خود را دنبال کنند."

این اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در حالی ایراد شد که در پی حمله امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و درگیری با نمازگزاران مسجدالقبلی در ضلع جنوبی الاقصی، 15 فلسطینی زخمی شدند که این جراحات نتیجه شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور از سوی پلیس رژیم صهیونیستی بود.

یعالون اخیرا با صدور حکمی فعالیت گروه حراست مسجدالاقصی را ممنوع و آنها را تحت پیگرد قانون قرار داد. این حکم با واکنش‌های شدید و محکومیت‌های زیادی مواجه شد و برخی این حکم را افزایش خطرناک تنش‌ها در مسجدالاقصی و تشدید فشارها بر نمازگزاران آن دانستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جای دیگر از اظهاراتش در توجیه حملات توپخانه‌ای این رژیم به سوریه ضمن طرح ادعای شلیک دو خمپاره از سوریه به داخل اراضی اشغالی در دو روز گذشته مدعی شد "سوریه از خط قرمزها عبور کرده است."

یعالون با تاکید بر اینکه تل‌آویو از کنار این گونه حوادث به راحتی عبور نخواهد کرد، مسئولیت این حادثه را متوجه دولت سوریه و ارتش این کشور دانست.

انتهای پیام

کد N973903

وبگردی