آفتاب

ژاپن در حمایت از آوارگان سوری و عراقی 810 میلیون دلار کمک می‌کند

ژاپن در حمایت از آوارگان سوری و عراقی 810 میلیون دلار کمک می‌کند

شبکه تلویزیونی ان.اچ.کی امروز (دوشنبه) گزارش داد، ژاپن که سال گذشته میلادی تنها 11 پناهجو را از 5000 درخواست پناهندگی که ارائه شده بود، پذیرفت، در راستای حمایت از آوارگانی که از سوریه و عراق فرار می‌کنند، 810 میلیون دلار کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی ان.اچ.کی، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قرار است روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل این کمک جدید کشورش را اعلام کند اما هنوز معلوم نیست که آیا ژاپن شرایط سخت خود برای پذیرش آوارگان را تسهیل خواهد کرد یا خیر.

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، سیل آوارگان به اروپا کاهش نمی‌یابد و روزانه 8000 آواره و پناهجو وارد اروپا می‌شوند و مشکلاتی که دولت‌های کشورهای اروپایی در حال حاضر با آن مواجه هستند، به اوج خود رسیده است.

وزارت امور خارجه ژاپن جمعه گذشته اعلام کرد، برای حمایت از آوارگان سوری و جوامع میزبان در لبنان دو میلیون دلار کمک اختصاص داده و برای کشورهای غرب بالکان همچون صربستان و مقدونیه نیز که با سیل آوارگان و مهاجران مواجه هستند دو میلیون دلار کمک اختصاص داده است.

ژاپن در سال 2014 میلادی از 5000 درخواست پناهندگی که دریافت کرده بود تنها 11 پناهجو را پذیرفت، اوایل ماه جاری میلادی توکیو تغییراتی را در سیستم پناهندگان و آوارگان خود اعلام کرد که به گفته فعالان مردم سخت‌تر از قبل می‌توانند خود را به این کشور برسانند.

آمریکا، بزرگترین اهداکننده کمک‌های بشردوستانه اخیرا اعلام کرد، 419 میلیون دلار کمک دیگر را فراهم می‌کند که کل کمک‌های بشردوستانه‌اش را در جریان این بحران به 4.5 میلیارد دلار می‌رساند.

اما برنامه کاخ سفید که اجازه می‌دهد در دو سال آتی تعداد آوارگانی که به آمریکا می‌آیند سالانه 15 هزار تن افزایش یابد با مخالفت قانون‌گذاران جمهوری‌خواه رو به رو است چراکه آنها از مساله تروریسم ابراز ترس و نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N973740

وبگردی