آفتاب

امیدواری پوروشنکو نسبت به گفت‌وگوهای امروز پوتین و اوباما

امیدواری پوروشنکو نسبت به گفت‌وگوهای امروز پوتین و اوباما

رئیس جمهوری اوکراین گفت، امیدوار است نشست امروز روسای جمهور آمریکا و روسیه به اجرای توافقی منجر شود که جنگ را در شرق اوکراین متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به توافق‌های مینسک درباره آتش بس و خروج سلاح در شرق اوکراین ابراز امیدواری کرد، گفت‌وگوهای باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه به انگیزه‌ بیشتری برای مسکو جهت پایبندی به توافقات بین المللی پیشین منجر شود.

پوتین و اوباما قرار است امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند. با توجه به روابط سرد مسکو و واشنگتن این اولین دیدار رو در روی سران دو کشور طی یک سال اخیر است.

پوروشنکو تاکید کرد، اوکراین و متحدان آمریکا و اروپایی‌اش باید در کنار روسیه برای انجام مفاد توافق مینسک و حل اختلافات در شرق اوکراین ثابت قدم باشند.

رهبر اوکراین ادامه داد، انگیزه روسیه در عمل به توافق مینسک با اجرای مفاد آن، دسترسی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای کنترل ایست‌های بازرسی، خروج تمامی سربازان روسی از مناطق اشغال شده و بستن مرزها ضرورت برگزاری انتخابات در مناطق اشغالی را از بین می‌برد.

انتهای پیام

کد N973665

وبگردی