آفتاب

شناسایی و بازداشت گروه تروریستی مسئول حمله به سفارت نیجر در قاهره

شناسایی و بازداشت گروه تروریستی مسئول حمله به سفارت نیجر در قاهره

دستگاه امنیتی مصر گروهک تروریستی وابسته به داعش را که در حمله به سفارت نیجر در قاهره و کشته شدن یک پلیس مصری دست داشت شناسایی و بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، نیروهای امنیتی مصر در عملیاتی موفق شدند اعضای گروهک تروریستی را که متشکل از دو خواهر و چهار عضو دیگر بود و در حمله به سفارت نیجر در قاهره دست داشت بازداشت کنند.

یک منبع امنیتی در مصر با فاش کردن هویت دو دختر عضو این گروه اعلام کرد یکی از آنها به نام ساره، پزشک زنان و خواهر دیگرش بارا یک کارمند داروخانه است که با پیوستن به داعش و همکاری با تعدادی دیگر عملیات‌های تروریستی را در جیزه اجرا می‌کردند.

همچنین این دو خواهر در تهیه اسلحه، مواد منفجره و برنامه ریزی حمله به سفارتخانه‌ها، هیات‌های دیپلماتیک و مراکز پلیس دست داشته‌اند.

طبق تحقیقات پلیس مصر این دو متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی با مجدی البسیونی، رئیس گروهک در ارتباط بوده‌اند.

دستگاه امنیتی مصر، البسیونی، متهم ردیف اول این پرونده را تحت نظر گرفت. وی که از ترکیه مخفیانه به سوریه رفته بود مدتی بعد به مصر بازگشت و از طریق تماس‌های تلفنی از سوی رهبران داعش دستورات مختلف برای ساخت مواد منفجره و استفاده از آنها را دریافت می‌کرد.

شش متهم بازداشت شده در جریان تحقیقات اعتراف کردند که سه کنیسه ، چند سفارتخانه و چند مرکز پلیس در استان جیزه را تحت نظر گرفته بودند و مقدمات عملیات تروریستی در این اماکن را فراهم می‌کردند.

پیشتر به دنبال تیراندازی افراد ناشناس در مقابل سفارت نیجریه در استان الجیزه مصر، یک پلیس مصری کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N973571

وبگردی