آفتاب
نخست وزیر سابق فرانسه:

غرب برای مقابله با داعش با بشار اسد همکاری کند

غرب برای مقابله با داعش با بشار اسد همکاری کند

«فرانسوا فیون» نخست وزیر سابق فرانسه با تاکید بر ضرورت همکاری غرب با «بشار اسد» به منظور مقابله با داعش گفت: غرب باید در کنار اردوگاهی بایستد که با داعش در حال نبرد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «فرانسوا فیون» نخست وزیر سابق فرانسه اعلام کرد: غرب در خصوص سوریه، با دو اردوگاه درگیر مواجه است و باید یکی از این دو را انتخاب کند و یا اینکه به هیچ وجه نباید در این مورد دخالت داشته باشد.

فرانسوا فیون اظهار داشت: یک اردوگاه به نمایندگی بشار اسد است و اردوگاه دیگری، داعش و دیگر گروه های تروریستی. در این وضعیت، غرب باید در کنار اردوگاهی بایستد که با داعش در حال نبرد است.

نخست وزیر سابق فرانسه بیان داشت: آنچه مرا ناراحت می کند این است که  طرح ایجاد ائتلافی به منظور حل بحران سوریه از سوی روسیه مطرح می شود و نه از طرف فرانسه و یا اتحادیه اروپا. از یک سال پیش پیوسته بر اهمیت ایجاد چنین ائتلافی تاکید کردم ولی امروز «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اقدام به این کار کرده است و واضح است که اتحادیه اروپا باردیگر امکان انجام چنین اقدام مهمی را از دست داده است؛ اقدامی که به راستی می توان آن را تاریخی دانست.

فیون با تاکید بر ضرورت همکاری با بشار اسد برای مقابه با داعش افزود: داعش تهدیدی برای همه دنیاست همانگونه که نازیسم بود؛ باید توجه داشت که مشکل سوریه تنها محدود و مربوط به این کشور نیست؛ چرا که آخرین باری که چنین مشکلی در جنگ جهانی دوم به وجود آمد، غرب با اتحاد جماهیر شوروی به رهبری «استالین» برای مقابله با نازیسم متحد شد.

وی تصریح کرد: در آن موقع غرب بهترین کار را انجام داد؛ چرا که تنها با اتحاد با شوروی می شد «هیتلر» را شکست داد؛ هیتلری که اگر کسی جلوی او نمی ایستاد برای مدت بسیار طولانی باقی می ماند.

وی تاکید کرد: وضعیت امروز شباهت بسیار زیادی با زمان هیتلر دارد و غرب برای حل بحران سوریه نیاز شدیدی به روسیه دارد.

فیون در پایان با اشاره به اینکه حملات هوایی فرانسه به مواضع داعش فایده چندانی ندارد، یادآور شد: اگر رهبران فرانسه همچون گذشته تعامل با رئیس جمهور سوریه را رد کنند و تنها با بی میلی با روسیه به گفتگو بنشینند، حل بحران سوریه غیر ممکن خواهد بود.

کد N973504

وبگردی