آفتاب

تاکید پکن بر ادامه فشارها برای شکست شبه نظامیان در سین‌کیانگ

تاکید پکن بر ادامه فشارها برای شکست شبه نظامیان در سین‌کیانگ

چهارمین فرد در هرم قدرت دولت چین در جریان بازدید از منطقه سین کیانگ، مرکز اویغورها، ضمن تاکید بر این مساله که چین برای شکست شبه نظامیان در منطقه سین کیانگ به اعمال فشارهای شدید خود ادامه خواهد داد، از مقامات مذهبی خواست تا در مخالفت با افراط گرایی پیش قدم شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دولت پکن می‌گوید، با تهدید جدی از سوی جدایی طلبان و شبه نظامیان در منطقه سین کیانگ مواجه است که در مرزهای آسیای مرکزی واقع شده و در سال‌های اخیر صدها تن در ناآرامی‌های این منطقه کشته شده‌اند.

یو ژنگ شنگ، رئیس گروه‌های مذهبی و اقلیت‌های قومی و مرد شماره چهار حزب حاکم کمونیست چین در جریان بازدید از شهر کاشغر، واقع در جنوب منطقه سین کیانگ گفت: ثبات طولانی مدت باید هدف اصلی این منطقه باشد. برای شکست شبه نظامیان فشارهای شدید حفظ خواهد شد و زندگی صلح آمیز مردم تضمین می‌شود.

وی در دیدار با سربازان گفت: جنوب سین کیانگ اصلی‌ترین میدان نبرد در مبارزه با جدایی طلبی است. من از شما می‌خواهم تا نیروی استوار و محکمی در حفاظت از ثبات باشید.

یو ژنگ شنگ با مقامات مذهبی "وطن پرست" نیز دیدار کرده و به آن‌ها گفت: شما نقش مهمی در شکست افراط گرایی در جنوب سین کیانگ دارید. مقامات مذهبی باید آنقدر شجاع باشند تا موضع خودشان را در لحظات مهم و حساس اعلام کرده ودر مخالفت با افراط گرایی و ارتقاء اتحاد و وحدت میان گروه‌های مختلف قومی پیش قدم باشند.

این در حالی است که به گفته دولت پکن مقامات مذهبی یکی پس از دیگری اعلام کردند که همانند چشمانشان از اتحاد قومی حفاظت کرده و از این مساله حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N973490

وبگردی