آفتاب

بشار الجعفری: دخالت‌ فرانسه در سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

بشار الجعفری: دخالت‌ فرانسه در سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری فرانسه درباره اولین حملات کشورش علیه داعش در سوریه گفت: مداخله فرانسه در سوریه نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص مبارزه با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در مجمع عمومی این سازمان گفت: من تعجب می‌کنم از اینکه فرانسه به جنگ علیه داعش می‌پردازد اما به جبهه النصره که از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود، حمله نمی‌کند.

وی افزود: مداخله فرانسه در سوریه برای جنگ با داعش نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

این اظهارات بشار الجعفری در واکنش به اظهارات فرنسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص اولین حملات جنگنده‌های فرانسوی علیه داعش در استان "دیرالزور" سوریه ایراد شد.

روز یکشنبه جنگنده‌های فرانسوی اولین حملات خود علیه گروه تروریستی داعش را در سوریه آغاز کردند.

پاریس که از هشتم سپتامبر عملیات‌ شناسایی خود را بر فراز سوریه آغاز کرده، اعلام کرده است که اگر لازم باشد حملات بیشتری را علیه داعش انجام خواهد داد.

اولاند در این خصوص گفت که کشورش اولین حملات هوایی خود را در سوریه انجام و پایگاه آموزشی داعش در شهر دیر الزور را هدف قرار داده است. وی گفت: نیروهای ما با دقت هدف را نشانه گیری کرده و برای این منظور از شش جنگنده استفاده کردند و در این حملات هیچ خساراتی متوجه شهر نشد.

اولاند همچنین گفت که کشورش حملات بیش‌تری را ظرف هفته‌های آتی انجام خواهد داد.

دمشق همواره تاکید کرده که کشورهای غربی و منطقه‌ای مثل عربستان و ترکیه که حامی اصلی تروریست‌ها در این کشور هستند مسئولیت بحران این کشور را برعهده دارند.

به رغم تبلیغات رسانه‌ای گسترده، "ائتلاف ضد داعش" که آمریکا در سوریه و عراق تشکیل داده نقش چندانی در تضعیف این گروه تروریستی نداشته و داعش همچنان مناطقی از این دو کشور را در کنترل خود دارد.

انتهای پیام

کد N973286

وبگردی