آفتاب

کاهش محبوبیت صدراعظم آلمان

کاهش محبوبیت صدراعظم آلمان

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که میزان محبوبیت صدراعظم آلمان به دلیل بحران پناهجویان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج به دست آمده از دو نظرسنجی، میزان محبوبیت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به دلیل رسیدگی به بحران پناهجویان کاهش یافته است.

مرکل توسط برخی متحدان و همچنین برخی همسایگان اروپای شرقی‌اش به دلیل نشان دادن چراغ سبز به پناهجویان سوری برای ورود به آلمان مورد اتهام قرار گرفته است.

انتظار می‌رود آلمان به تنهایی امسال پذیرای 800 هزار مهاجر و پناهجوی جنگی باشد در حالی که برخی از ژرمن‌ها به گرمی از پناهجویانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا می‌آیند، استقبال می‌کنند، برخی دیگر نگران این روند هستند.

براساس نظرسنجی منتشر شده در مجله اشپیگل، محبوبیت مرکل با پنج درصد کاهش در مقایسه با نتایج نظرسنجی انجام شده در سه ماه گذشته به 63 درصد رسیده است.

هرست سیهوفر متحد باواریایی مرکل که معتقد است که وی اشتباه می‌کند که به پناهجویان سوری که در مجارستان است، اجازه می‌دهد به آلمان بیایند، در این نظرسنجی میزان محبوبیتش با افزایش شش درصدی به 44 درصد رسیده است.

همچنین نتایج نظرسنجی دیگری در شبکه تلویزیونی زد.دی.اف (ZDF) نشان می‌دهد که میزان محبوبیت مرکل از رقم 2.4 دو هفته گذشته به 1.9 رسیده است.

این در حالی است که هنوز از چهار نفر آلمانی، سه نفرشان بر این باورند که مرکل در این باره خوب عمل کرده است، اما هنوز به سیاست‌های وی درباره پناهجویان منتقدانه نگاه می‌شود.

همچنین نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از سیاست‌های مرکل درباره پناهجویان راضی هستند، اما در مقابل 43 درصد مخالف این سیاست‌ها هستند.

مرکل که از سال 2005 در آلمان در قدرت به سر می‌برد و انتظار می‌رود که وی به دنبال ماندن در قدرت در سال 2017 است.

انتهای پیام

کد N973257

وبگردی